AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
3.357

Mörkblå m3 e46?

Sida 1 av 2
Ge
639
George.K
330ci - 02
Har alltid tyckt att mörkblå på en bmw är jättefint. Det fanns en mörkblå sådan för inte så längesen till salu här, bilen tillhörde "coolbluem3" eller nåt liknande.

Nån som vet om det är många såna som är svensksålda?

Jag har en svart 330 ci för tillfället, men dyker tillfället upp på en sådan svensksåld m3:a, vette fan om man itne tar chansen till den då...!!!
George.K:

Det finns en på forumet som har en M3-04, vill minas att han heter Jakob M3 typ han har en blå. Det finns bilder på den under Micke Olssons touring galleri.
Ge
639
George.K
330ci - 02
Nu vet jag inte vilken "blå färg" du syftar på, men den jag syftar på är inte "lagunasecatablå" (eller va den heter

Mvh George
George.K; Du tänker på Topasblå en inte helt ovanlig färg på M3 men inte heller jättevanlig vet om ett 10-tal sv-sålda.

starre; Den M3:an är Estorilblå den absolut snyggaste färgen som går att ha på en M3 E46 gäller självklart inte bara M3 E46; en helt underbar färg! tyvärr individualtillval på E46:an så den är inte vanlig.

Mvh Stephan
Ge
639
George.K
330ci - 02
Jag vet hur Topasblå ser ut, men jag har för mig att det finns ett lite mörkare alternativ, alltså lite mörkare.

Estorilblå är en fet färg annars...
orientblå kanske? Titta på min bil som har denna färg. Visserligen är fotot rätt kasst men det kanske ger en föraning.

/D
Carbonsvart?

/Lazze
Länk
Ge
639
George.K
330ci - 02
Ligger nära till hands på Dominiks bil, vilken fin färg.
En sån m3:a, svensksåld, och jag är intresserad.
Agaischblau är en annan individualfärg detta sv-sålda exemplar är i den färgen
Länk

Orientblå är även den en individualfärg på M3 så att hitta ett exemplar är mycket svårt tyvärr.

Mvh Stephan
DunkelBlau? :)
Länk

Om de finns någon sån M3 E46 så kommer den vara VÄLDIGT ovanlig! Men troligtvis fruktat snygg!

George: Om de dyker upp en sådan m3a så kommer även ja vara riktigt intresserad :)

Var God att söka innan du frågar!
Länk
Det stod förra sommaren en orientblå M3 E46 SMGII-03 på Förenade Bil Centrum i Malmö med svart skinn som utställningsbil. Riktigt sober färg! Nu är den förstås såld men kanske dyker upp så småningom som inbyte.

Någon annan från som lade märke till den? Kändes ovanligt med den färgen till M3.

mvh//Kristoffer
BMW CS (Syd) #4918
Stephan735i:

Det bästa med den bilen är väl inte färgen, utan hur den går :)
Imola:

Bra sagt och vi vet hur bra den går:))
Ge
639
George.K
330ci - 02
Starre: Jag provkörde Kristians m3:a (Ventelo Kristian vettu)
så jag vet hur bra den går (ryser vid tanken =)))

Wendtan: Din färg är otroligt fin den me, hittar man en sån skulle det ju inte vara helt fel. Grejen är ju att man vill ha något ovanligt.

Jag har en svart bil me beige, då jag tycker jag ser många såna som åker runt i skövde (undrar vem dom fick inspirtation av, "fniss") så känner jag att det skullle vara tufft och hitta nåt som inte så många har.
Så en m3 e46 är nog inte fy skam.

Men ni som har smg II i era bilar, hur funkar det? Jag vet att tråden har varit uppe ofta. Jag har suttit i en som har kört me smg, och det verka ju ganska smidigt o allt det där. Han tyckte det va underbart. Men min stora fasa är, vad händer om den går sönder??? Därav mitt lilla frågetecken om jag hittar en m3:a me smg växel?

Vad tycker ni?

Mvh George Karadag
Ge
639
George.K
330ci - 02
Stephan: Fy fan den där färgen va inte o leka me, helt underbar färg. Vart hitta du bilden?
Georege.K:

Hur fasen känner du han:))?Nu var i och för sig hans bil trimmad,sänkt,större hjul etc.Är den såld nu?
Har han fått sin bmw745 ännu?

Det var en Svart med mörkt skinn till salu i Tibro för nåt år sen kanske är den?Går det många M3E46 i Skövde?

Jag har kört hans många mil flera hundra och efter det var valet lätt jag skulle bara ha sen M3. Efter att ha testat och läst SMG så var valet ännu lättare:))har inte ångrat valet.

Ja vad händer när/om SMG krånglar har bara hört talas om några få problem finns någon tråd om det på E46 Fanatics.
Ge
639
George.K
330ci - 02
Hehe. Skövde är inte så stort, och gillar man BMW så dras man till varandra. Faktum är att jag har sett din svarta M3:a oxå, men jag tror inte du hade någon spoiler i bak på den? Jag kan ha fel? Vi reagera kraftigt på detta jag och Kristian =)
Hans 745 kommer bli grym, det är allt jag har att säga. Maken till bil, ja du...jag ska inte överdriva eller så men fin kommer den bli.

Den m3:a som fanns i Tibro va från Italien. Hade åkt 8000 mil, I rest my case...

Får se om vi hittar någon m3:a framöver. Rullar inte överdrivet många m3:or i skövde måste jag säga...kommer inte på någon för tillfället nu.
George.K:

Bra minne du har angående spoilern:))nu är det i och för sig ganska länge sen jag var i Skövde ca:2år sen, dock har jag varit i Tibro så sent som förra Påsken. Det sKa även finnas/fanns en pipegul(M3-01)runt skultorp han/hon hade den i ca:2mån sen rök lappen. Om du ska den blåa som du söker kanske de enklaste är att beställa en ny?alt titta på utbudet i Tyskland.

Hälsa Ribban från mig
Ge
639
George.K
330ci - 02
Ingen fara mannen, jag har inte bråttom, för tillfället är jag sjukt nöjd me min 330.

Men om det skulle dyka upp, då tackar jag inte nej.

Jag ska hälsa Kristian (Ribban?)
starre:

Vet inte ifall jag missuppfattade dig, men den bilen har ju
väl ett Kellner kit i. Låter gött som attan!
starre:

Vet inte ifall jag missuppfattade dig, men den bilen har
väl ett Kellner kit i. Låter gött som attan!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.