|
|
|
|---|---|
|
jag undrar vad avgaskontrollen hos sbp skiljer sig på en -88 jämfört med -89 och uppåt? är det samma grejer och gränsvärden de mäter på alla bilar från -76 till -88 elle är det olika för varje bilmodell? bilen jag undrar om är en 535(E34) mvh jonas | |
|
Före 1989 års modell är det endast koloxidhalten på tomgång man mäter. Från och med 1989 års modell är det koloxid och kolvätehalten på tomgång, samt koloxidhalt och lamdavärde vid förhöjt varvtal. Före 1989 skiljer kravgränserna något beroende på årsmodell (5,5%, 4,5% eller 3,5%), men inte beroende på bilmodell... En 88:a har max 3,5% CO som krav... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
tackar tackar jesperado! av ren nyfikenhet, vet du ungefär vilka årtal gränserna för co-halten höjdes. jag undrar för jag har tankarna i motorbyte. vet att det är mycket mer grejer som antagligen sätter stopp för det men ett problem i taget!:) |
|
|
Det har jag inte i huvudet längre tyvärr (det behövs inte sedan vi fick handdatorerna, där får man rätt gränsvärde direkt). Avgasgränsvärdet är oförändrat trots motorbyte, så det behöver du nog inte oroa dig så mycket för... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.