|
|
|
|---|---|
|
Får ett klonkande ljud i vad de låter vänster hjulupphängning eller där om kring! har kollat så att de inte är något löst i bagagen typ! när ja sökte på forumet hittade ja nått om silentblock kan de va de eller kan de va något annat! och föresten va är silentblock för någonting? Ja kör en 328 -97 om de nu kan vara till någon hjälp. Hoppas någon kan ge några tips. mvh Gator | |
|
Silentblock är BMW-språk för bakaxelbussningar. Låter sannolikt att det i ditt fall är dessa som behöver bytas, kan även vara stötdämparna som är slut! Beter sig bilen instabilt/slingrigt på vägen? Mvh, Kalle _____ Länk |
|
|
Kan även vara övre stötdämparfästet som har blivit dåligt! Mycket vanligt fel på E36, men relativt lätt att fixa och billigt... Finns en hel del trådar om det redan, sök på stötdämparfäste. Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
| yttre bärarmsbustning, heter dom första som brukar pajja .Hjulinstälningen blir åt skogen... | |
|
har haft samma fel, då var det främre länkarmsbussningen på min högra sida som var väck, sitter framför bakdäcken , ganska precis under sitsen i baksätet.... Kokerskan |
|
|
Har ett jäkla liv i min bakvagn... dock är det dom 4 bussningarna varav dom 2 bakre är kassa! nya ska inhandlas och mekas dit! Dom är väl silent block/bakaxels bussningar?! |
|
|
Har kollat lite närmare på problemet och när man gungar på stötdämparen så låter den som en cykelpump(bästa förklaringen ja kommer på!) så kanske de är stötdämparen som håller på paja i hop ordentligt? för väll åka för bi verkstaden å se va dom har att säga. tack för alla svaren mvh Gator |
|
Suppe |
Hade för mig att jag skrivit ett svar i denna tråd förut men ser det inte nu. Jag hade iaf samma problem höger bak på min 328 97'a och då va det bakvagnsbustningen, kostade mig 1000kr på en verkstad. |
|
var på verkstan i dag och då sa dom att de va silentblocken som var slut så de va bara att byta. Gator |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.