|
|
|
|---|---|
|
Jag har i ett års tid kört med en bränslemätare som inte visar fullt efter tankning, den har gått upp till lite drygt 3/4 tank. Nu tog jag mig tid att fixa detta och bytte ut den vänstra givaren (den med bara en kontakt). Det var lätt som en plätt att fixa jobbet. Glad för att äntligen fått det gjort åkte jag och tankade fullt för att få njuta upp mig lite åt en fungerande bränslemätare. Full tank och bränslemätare går UPP I TOPP när jag startar bilen. Mycket nöjd och glad åker jag hem för att korka upp en vinare och fira lite. Jag parkerar i garaget, stänger av motorn och tar ur nyckel. Då får jag den VANSINNIGA idéen att klämma i nyckel och starta för att njuta av bränslemätarens fulla utslag igen. Snacka om sorg o bedrövelse, bränslemätaren stannar ÅTER IGEN på bara 3/4 tank. Är du en sann BMW-mekare så måste du bara ha en förklaring som kommer att belönas rikligt!! | |
|
Trägen vinner!! Länk Den som söker han finner! Snyggt utanpå men "tomt innuti"? |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Här är en bra infokälla också. Länk ///MVH Hasso Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.