AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
906

Frågor kring Coupe köp

Visa användare
97
kaffe
BMW 525D -07 Midnight blue
Hallå alla
Har tidigare bara smugit runt och läst alla guldkorn här på forumet men nu börjar bilköpet närma sig (en 2.8 Coupe). Men jag ska ha min som året runt bil och dör jag bor existerar inte garage så det får bli på gatan.

Så min fråga är: Går det att montera i motorvärmare samt uttag för kupévärmare?
Vad kostar en sådan operation?

Det går utmärkt att montera motorvärmare, har sett några Z3:or som haft det. Uttag för kupévärmare ska med största sannolikhet inte vara något problem. Vad kalaset kan kosta däremot vet jag inte, men det bör inte vara dyrare än till någon annan BMW.

/Masten
Lokal Administratör för svenska avdelningen på www.z3roadster.net/home_sweden
av
167
ave
520dAT -12
Inför vintern monterade jag kupévärmaruttag, motorvärmare (blockvärmare) och köpte mig en kupévärmare. Jag gjorde dragningen av kupevärmaruttaget själv men behövde hjälp med att sätta dig blockvärmaren då mitt grenrör inte är original. Annars hade det också gott utmärkt. nu behövdes det lossas vilket man slipper annars. Gav 2300:- på BMW för mina DEFA-prylar sedan köpte jag fläkten på Rusta eller ÖB för ett par hundringar. Utöver det fick jag ge min lokale BMW-mek en tusing för hjälpen med blockvärmaren samt montering av uttag i fronten. Jag har kallgarage så det var skönt att komma till en uppvärmd bil på morgnarna och dessutom se oljetempnålen sticka upp en bit direkt :)

Lycka till med bilköp och framtida motorvärmarinstallation!
Visa användare
97
kaffe
BMW 525D -07 Midnight blue
Tackar för snabba och givande svar...

Nu är det bara kvar att hitta drömobjektet =)
jag har både coupevärmaruttaget och motorvärmare.
om jag minns rätt kostade det 2500 att få allt på plats hos borgs bil i vällingby 3 år sedan
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.