|
|
|
|---|---|
|
som sagt, ska byta kedjesträckaren på min bil tänkte jag, vad är det som måste demonteras, hur svårt är det och vad kostar själva sträckaren osv.. tack på förhand. /mvh jocke | |
| kom igen nu... måste juh vara nåra st som gjort detta ingrepp. | |
|
Nu vet jag inte om det är samma som på m3:an, men när jag bytte på en sådan så var det iaf bara att skruva loss den utifrån , skruva dit den nya, starta och lufta den. Var inte speciellt svårt, bara lite trångt o bökigt med fjädern, tog kanske en halvtimme. Till en m3 så kostade spännaren runt 700:- hos bmw iaf. Mvh Jens BMW CS # 5080 |
|
|
På en 325 är det inte svårt, den sitter i framkant på motorn på avgassidan ungefär i mitten av blocket. Byts på 5-10 min och behöver inte luftas på M50. _______ //Niklas |
|
|
Koni.. när vet man om man ska byta den?? min har snart gått 16000mil.. e de dags??? LeeRoy |
|
|
Då är det alltså samma konstruktion, vet inte om den behöver luftas på s50 heller egentligen, men folk som bytt tidigare sa att man skulle göra det så jag gjorde det för säkerhets skull. Mvh Jens BMW CS # 5080 |
|
|
LeeRoy: Det finns ingen rekommendation att byta vid ett visst antal mil, man brukar byta för att man upplever att kedjan rasslar. Mvh Jens BMW CS # 5080 |
|
|
På rallycrossbilen med S50 så sitter det en luftnippel på sträckaren men vi har aldrig luftat den efter den har varit lös. _______ //Niklas |
|
|
okej, då blir det byte snarast möjligt då, tack grabbar. /mvh jocke |
|
|
JN Tack.. då kan jag va lugn... hade en gti som kamremmen gick på... 12 ventiler åt h"¤vete... vill inte va med om de igen hehe... LeeRoy |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.