AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
33.509

E34 kaross, historiens vackraste?

Sida 2 av 2
Jodå E28:an är ganska snygg, men inte lika lyckad som E34:an eller som den sportiga E24:an Länk
Jag skulle gärna skaffa mig en E24:a faktiskt, för den är verkligen grymt snygg!!
Ka
5.697
Kane
Audi A6 Allroad 55 TFSI 340hk
En e38 är ligger högt på rankinglistan....
Burberry
E 28 är faktiskt riktigt snygg för sin ålder. Enormt aggressiv kaross måste jag säga. aj aj!
jo
135
jompiz
M535i 86
525ia m-sport 2003
e34 är fin men jag tycker att e28 är finast. letade efter en bmw för ca 30000:- men det blev en m535i -87 för 18000:- och jag är så nöjd att jag köpte en e28 ha det bra m.v.h jompa
E34 är en klassiker, kommer alltid vara BMW:s stolthet, me tanke på komforten och utseendet från 80-talet som fortfarande håller klassen. ALLA 5-serie generationer har varit lyckade tycker jag. FEMMAN E EN BLANDNING AV SPORT O LYX, SVÅRT O HITTA DET I EN ANNAN BIL.
Men fa faan har ni glömt bort E-12 'an totalt eller ?????
Det är den snyggaste 5 - serien....hitintills......börjar dock vänja mej vid att E-34 är ganska fin också....
E-28 "den tyska volvon" är super grymm också....

E-12 Billy B-10
+XM TD
Länk
Plumber
e34:ans design är tidlös...
Be
726
Bert-Ola Runeson
523iT LCI -07
316i -00
530iT/5 -96
528iA -86
528i -83
Alpina B9/E28 -82 Nr:003
525 -75
3.0 CS -73
Jaguar E-type OTS v12 -71
Dynapack dynamometer
Håller med billy!

E12 är väldigt ren och fin, min favorit "femma".

E28 är också rätt snygg men betydligt "kantigare" än E12, men jag gillar INTE "plastpaketet" på M535.

E34 är snyggast som Touring.

Kom igen om 25år, då tror jag att E12:ans design håller bäst.

Bert-Ola
BmwCS #2423
Bert-Ola Runeson:-------> KLOCKRENT !!!!!!!!!!

E-12 Billy B-10
+XM TD
Länk
bm
1.828
bmwlundqvist
320d xdrive Touring -12
320d Touring -21
Javisst! E34 är den vackraste sedan som byggts, av BMW eller någon annan! Har älskat desigen från första stund jag såg den, vilket jag tyvärr inte kan säga om E60, men den "växer". När vi är inne på 5:or, glöm heller inte en E28, diamant svart med shadowline utrustning, mumma....
Bert-Ola: Jodå, jag håller med dig... E12 var långt före sin tid designmässigt. Titta bara på hur en Audi 80 såg ut från tidigt 70-tal, urk...!

Mvh Jögge
jo
45
johnmm
318 -00
E34 var så otroligt mycket snyggare än alla andra bilar när den kom -88 (om jag minns rätt). Fanns ingen annan bil som var nära. Tycker att den har åldrat med värdighet.

Minns Trafikmagasinets (R.I.P) test av E34. Dom hade en testfamilj i Falun, Tommy och Mimmi Fors, som körde bilen nån vecka och sedan kom med ett utlåtande. Mimmi tyckte att ett problem med bilen var att motorn var så tyst att man inte hörde om den var igång vid tex ett trafikljus, med följd att hon vred en extra gång på startnyckeln.
li
95
lillåkarn
525TDSA -93
e34 kommer att komma igen i en ny serie.
St
166
Stålnacke
318i e36 -91
Klart e34 är den snyggaste!
En grej till som är bra med den här serien är att det heller inte finns så mkt styling prukter att köpa till, iaf inte om vi jämför med e30 och e36.
Det gör att man gärna vill göra den fin på ett annat sätt, så man underhåller den med tvätt och byte utav bromsar och väghållningskitt. Allt för att få en skönare bil att åka i. Man nöjer sig med att ha en snygg och bekväm bil.
istället för en snyggt stylad, ful bil. tex e36. ;D

Ta inte illa upp nu alla 3 serie nördar! :P Om någon äns förstår vad jag menar.. :D
Haha. Tommy och Mimmi Fors! Vilka nostalgiska minnen som väcks till liv. Mimmis standarkommentar till i princip alla bilar var: "Det är en pigg och trevlig liten bil". Konsumentupplysning när den är som bäst.
Visa användare
2.786
Kristian Larsson
1600-2 -67
Isetta -59
Isetta -62
Vill man köpa en ny E34 kan man leta upp en ny E39 någonstans... E39 är i mina ögon en E34 som fick stå kvar en stund extra i vindtunneln.
Om BMW skulle ha gjort samma "trick" med E60 skulle den nog känts daterad väldigt fort.

Ska väl tillägga att ovanstående är min åsikt ur ett rent utseendemässigt perspektiv.

/Kristian BMWCS #5062
kontaktperson i 02-klubben

-------
Länk
Visa användare
2.786
Kristian Larsson
1600-2 -67
Isetta -59
Isetta -62
Mimmi Fors tyckte även att Baksätets bilbälten var smarta!

/Kristian BMWCS #5062
kontaktperson i 02-klubben

-------
Länk
Gemini__
Precis som många andra här gillar jag E34:ans design(och att de är så otroligt välbyggda). Tidlös som någon uttryckte det, och jag kan bara hålla med. E28:an ligger inte långt efter, tycker utseendemässigt att den ser "brutalare" ut än E34:an. Men det förutsätter att det är en M535:a med tillhörande M-paket.

Mvh:
Thomas

Länk
stämmer mig med i kören om att E34 är tidlös, hade en E34 tidigare, fick ofta kommentaren om att det var en "tidlös bil", ska nog skaffa en E34 igen, trivdes ohyggligt bra med den. är rätt sugen på en E28 också den är ju väldigt tidlös och lite brutal med m-paketet och lämplig sänkning typ 30-15 lr nåt

316i - När du inte har råd med annat ;)
Visst är E34 fin.

Men folks uppfattningar om t.ex. en bilmodells "snygghet" är en tidsfråga. Fast hur man nu hackar ner på E60 så kommer de flesta att tycka att den är snygg om tio år när den är gammal. Då kommer det att heta att det var bättre förr, tacka vet jag E60. Snygghet och sköna linjer är en vanesak.

När E39 kom 1996 tyckte jag inte att den var speciellt snygg, men det faktum att jag sett modellen många gånger nu gör att jag idag väljer E39 före E34, som kaross alltså. Det här tycker jag idag men troligtvis inte om några år. Så visst kan en modell anses vara "tidlös" men inte i ordets rätta bemärkelse.

Intressant tråd förresten. Kan nån inte spy lite galla över E34 också, som motvikt... :)

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.