AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
33.504

E34 kaross, historiens vackraste?

Sida 1 av 2
Burberry
Tycker ni inte att e34ans kaross är bland de vackraste som tillverkats från bmw? relativt sett?

-Best live BMW drive-
Jo den är klart snyggast, jämför man med E60 så kan man konstatera att utvecklingen går med raketfart bakåt!
Det är helt klart den designmässigt mest lyckade BMW-karossen som någonsin byggts.
E24:an är ju också ruggigt sportig och snygg, men inte riktigt lika fulländad som E34:an.
Samtidigt vill jag ge formgivarna en spark i arslet för den totalt misslyckade kantiga fronten på E36:an - skitful!!! Nej tacka vet jag E34:an... :-)
E60:an är inte ens värd att kommentera... Är det en BMW egentligen...??
Burberry
Jag tycker mest att den nya 7 serien är totalt mosslyckad. TOTALT! E36ans front måste jag säga också är extremt lyckad. Fram till idag ser den ju toppmodern ut.. eller?

-Best live BMW drive-
Visa användare
289
BMW525i
535i -90
SAAB 9-5 Aero 2005, E85 tuning Nordic Uhr.
Hej !!

joo E34:an är den klart snyggast. Den är så enkel att göra grym. Feta fälgar, sänkning och nedlackering så har man en riktigt riktigt snygg bil... :-d

1ggn BMW, Alltid BMW! men lite mek ibland =o)

Tack för all hjälp.
//Håkan.
Visa användare
837
MetallicaMats
E36, lagad med SAAB-lack.
Absolut!

Två bilar är fler än en..
Sp
116
Spiralkinder
535d M-Sport -05
M5 3,8 -92b
520i -88
2500 -75
Kan bara hålla med er övriga... e34:an är den snyggaste kaross BMW har gjort. Den är helt tidlös! Ser varken för gammal eller för ny ut! Kanon bil!

BMW följer inte utvecklingen. BMW leder den!
Re
17
Redfield
530i -93
med tanke på att den kom ett par år efter t.ex. volvo 740 och saab 9000 är det ju helt otroligt, den håller även utseende mässigt upp till idag. särskilt med v8 fronten!
Tr
2.101
Tretretti
BMW 535i 2011 M-sport
Ja, E34 är en mycket fin kaross, i mina ögon an av BMW;s mest lyckade. Däremot kommer jag i håg första gången jag såg den (en vit 520 i ett inslag i Trafikmagasinet). "Men vad i helah*lvete har de gjort?!" var min första tanke. Och visst var den ett rejält kliv framåt från den då svårt ålderstigna E28.

Samma sak med E60-karossen. Radikal omtolkning av BMW-arvet som först ger en skrämselhicka men sedan "växer" mer och mer. I dag tycker jag att E60 minst lika lyckad som E34, och framför allt är det en bil som ger ett mycket stort habegär.

Helst en svart 545...
Jag tycker inte att E34 är den vackraste (E24!), men som ni säger helt klart den mest lyckade, för att inte tala om den mest klassiska. När de flesta tänker BMW ser de en E34 framför sig.

MVH,
E38B!2
E34 är absolut en av de Vackraste och mest tidlösa karosser BMW byggt, och samtidigt den som lade grunden till hela märkets designspråk under 90-talet. Så länge jag kan minnas så har BMW varit mitt favoritmärke, och E34 hade stor del i att väcka min kärlek till BMW.

Jag tar dock bestämt avstånd ifrån de som tycker att "det var bättre förr" och att de nya modellerna är fula - jag tycker att de flesta nya modellerna är designmässiga fullträffar!

Mvh,
Kalle
_____
Länk
Visa användare
837
MetallicaMats
E36, lagad med SAAB-lack.
Ja just det.. måste oxo säga att det inte bara är BMW:s vackraste modell.. Det är en av de vackraste alla märken!! Synd bara att dom börjar "bli gamla". Hade dom nyproducerats hade den legat högst uppe på önskelistan..

Två bilar är fler än en..
Visa användare
279
norda
540iA -93
e34:an e ju underbart läcker. håller med föregående om att hade den nyproducerats så hade den sålt som smör tror jag

BMW:s e34 e snyggast
Burberry
Så sant så sant, tidlös, klassisk och ett par vita blinkers fram o bak, en sänkning o feta fälgar så håller den sig riktigt fräsch nu ett par år in på 2000-talet. Otroligt hur det fick till den karossen...
Hade varit skönt om det kom ut en ny femserie som desginmässigt påminde om denna.
Burberry: Du ska se att det så småningom kommer en renässans där man kan skönja E34:ans linjer i framtida BMW-bilar... :-)
Burberry
Jögge38: Jag tror också det. Det är snart på tiden..
e34 outstanding .. design .!!

snyggare bil modell får man leta länge efter ..

Micke.l
Tretretti: Jag tror att E60:an framgent kommer att få drag av E34:an... ;-)
in
438
inkognito
E34 535-92
e34 e fin men jag börjar tycka att e39 oxå e djävligt snygg

/Stefan K
håller med alla ovanstående. Rätt exemplar är hur snygg som helst och det var också därför jag köpte en.
Ah
466
Ahmo
E39 M5 -00
Glöm inte E28an!!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.