|
|
|
|---|---|
|
Japp det finns faktiskt en sådan som dessutom är gjord i Sverige! Jens of Sweden MP-300 heter den. Det finurliga med denna apparat är att du kan lyssna på musiken via den vanliga radion. Det enda problemet är att levereras utan radio sändaren då den är förbjuden i Sverige men jag köpte min JOS MP-300 på Webhallen och fick med radiosändaren utan kostnad. Det var bara att sätta i den och ladda ner några filer så funkade det utan problem. Vill även tillägga att den är liten och smidig och skäms verkligen inte för sig att bara användas som vanlig MP3 spelare. 2795:- på Webhallen och då fick man med sig lite annat lull-lull. Klart köpvärd! /s-w | |
adis lagumdzija |
menar du på att du har en bandare i bilen och att det fungerar . har också hört det men trodde aldrig, det är många rykten som går.Skulle också skaffa en det är så smidigt, ha det och njut av din nyinköpta mp3 spelaren. |
|
Hmm jag förstår inte riktigt vad du menar med bandare?! Det räcker med att man har en bilradio så kan man utan problem ta in frekvensen från MP-300, det går dessutom att ställa in vilken frekvens man vill ha. Själv använder jag 87,5 MHz. Den fungerar som en vanlig radiosändare. /s-w |
|
|
PTS tror att man kan störa ut andra mottagare med de små effektsvaga FM-sändarna. Det har förekommit sådana problem förr, vår nuvarande radiolag förbjuder därför alla former av FM-sändare som arbetar på rundradiobandet. I realiteten är det inga problem av detta slag med MP3-spelar och liknande, men... Det finns tyvärr flera andra nackdelar med systemet, förutom att det inte är gödkänt av PTS. Kolla upp så det verkligen sänder i MPX stereo, lite tråkigt att lyssna på låtarna i mono... Om man kör runt lite och har ställt in en frekvens som används av annan lokal eller större sändare så tar denna "överhand" och man får ställa in ny ledig frekvens, kan bli lite jobbigt om man kör lite långväga ibland. Bandbredden och signal/brusförhållandet (ljudkvalitén) på FM-bandet är inte så himla bra, synd när man kanske har bemödat sig att kopiera och spela in med högsta (OK mp3..) kvalté på sin spelare. Det förekommer system som matar in signalen direkt på antenningången på stereon som eliminerar en del av ovanstående problem, men inget av dessa kommer upp till ljudkvalitén på en direktkopplad spelare. FP |
|
|
Hej s-w Jag är intresserad av just detta också och jag undrar ang det folke skrev om att det ev inte blir i stereo och kanske bara i mono. Hur är det för dig? Tappar den mottagningen, är det bra signal hela tiden när man åker osv... |
|
| Jag har inte upplevt några problem med att tappa musiken. Jag kollade och kopplade upp MP3 mot stereon hemma och då lös stereo lampan i alla fall. Kvaliteten är lite sämre det håller jag med om. Anledningen att jag köpte en MP3 spelare var att jag ville ha msik när jag är ute och springer, så detta var en ren bonus. | |
| Kan rekommendera Ipod med en itrip funkar utmärkt faktiskt. Dock har jag märkt att det varierar lite från bil till bil. Funkar bättre i moderna bilar än i äldre bilar är min slutsats. Kvaliten blir något sämre men absolut inte mono. | |
|
Blir det bra brusfritt ljud även när musiken är låg med itrip ? Finns det något angivet signal/brus ? ///Mvh Sibbe Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.