AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.227

Vad tycker ni om denna bil? Mina föräldrar funderar på att köpa...

MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Länk

Vad tycker ni om denna priset i förhållande till bilen? Någon som vet något firman? Någon som varit och kikat på den?

Alla tips och synpunkter mottages tacksamt!

Även tips på saker att se upp med på denna bilmodell...

En rak 4:a är som en rak 6:a, fast inte tillräckligt!
låga mil men lite väl häftigt pris

Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk)
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Hur mycket tycker ni är rimligt för bilen i fråga?

Tjena
Den där bilen ser ut att stå i 137.387:- :)
Nämen, går ju inte att säga förrens man sett den och kollat upp den.
Är den lika fin inunder som utanpå och det otroligt låga miltalet stämmer så är väl priset rimligt.
Men en prutt på en 5'a el 10'a ska väl inte vara omöjligt.

/Lazze
Länk
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
137 387:- perfekt, då får han det som slutbud! :-))

Hade tänkt att ta mig bort till firman om en liten stund, så fort jag har fått i mig morgon kaffet :-)

Så ska jag kika lite närmare på bilen i fråga... kolla så den verkligen är lika fin som på bilderna och ringa upp och snacka lite med de tidigare ägarna...

ser att bilen har haft 6 (!) olika ägaren, dvs att varje ägare kört i snitt 1000 mil innan man sålt bilen och det är lite oroväckande... men det kan också bero på att det varit många firmor som haft bilen...

Återkommer med mer info om några timmar...

Visa användare
1.424
Patrik_N
[E91] 325iT -06
Mmm.. det där med ägare är lurigt ibland.
I bilregistret är BMW Sverige första ägare (om den är sv.såld), sedna äger BMW-firman som sålt den ny den, sedan första ägaren... Av någon anledning räknas det som två ägare. Sedan kanske denna sålde den till firma, en ägare till, som sedan sålt till någon... då är vi uppe i 4, men bara 2 olika personer.. sen en likadan veva till så har vi 6 ägare, men bara 3 personer. Kanske :-)

F.ö. så ser bilen fin ut på bild, och jag vill inte påstå att miltalet är otroligt lågt, men lågt.

Mvh
Patrik

___
Touringklubben: Länk
St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
Lite lurigt med ägare. Farsan står som 3:e ägaren på V70:n.
Men jag var med honom själv om hämtade ut den ny på Bilia...

Väldigt få mil på bilen, jag skulle bli misstänksam....6000 mil på en 98:a...
Sen för många ägare tycker jag också utan att vara för pessimistisk...
Snygg bil, finns säkert prutmån... Vinterdäck bör väl också ingå.

/Udo Dirkelsniff
Visa användare
2.543
azkikr
135i Cab M-sport -08
X1 Sdrive 20i M-sport LCI -13
Suzuki Ignis Sport -04
tror inte att det där med att BMW står som första ägare å sen den lokala handlaren som nästa stämmer...
iaf. så är det inet så jämnt...
på min svensk-sålda BMW är det en privat person som första ägare.

/Jonas
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Jag har varit och tittat på bilen nu och vi körde en längre runda med den... men det kan bli affär om säljarna sköter sig bra... men inte för de pengarna som de begär....

Bilen var inte riktigt i så fint skick som man kunde tro av bilderna, men jag tvivlar nog inte på miltalet....

Bilen hade en mindre parkeringsskada på höger sida av kofångaren fram... man har väl kört på en betonggris eller liknande i samband med en parkering, så det var lite skrapmärken.... vidare var interiören ganska smutsig.. bilen var inte rekondad och förmodligen tidigare ägd av en barnfamilj.

Det var inga vinterdäck till den och kopphållarna bak i bilen var ur funktion, samma sak med tändaren men allt annat funkade faktiskt...

Bilen kändes fräsch och allt kändes rätt men jag hade väntat mig en perfekt bil... kanske jag som är för kräsen eller?

Vad är normalt efter 6000 mil på en 98:a?

Sen är det ett par frågor till som ni gärna får hjälpa mig med...

ASC är väl ngn form av antisladd eller? och vad är det för skillnad mellan ASC och ESP?

Färddatorn, På E34 så fanns en enhet på mittkonsollen som hade en massa knappar man kunde trycka på... här på denna E39an så fanns bara f-datorn i instrumentpanelen... men inte ngn enhet i mittkonsollen... sen fanns inte alla grejer som ingick i fdatorn på E34, bla fanns bara förbrukning, ute temp, snitthastighet... inget tidtagar ur eller hastighets varnare eller mm som E34an hade... hur skiljer sig fdatorn på E39 från E34?

Jirar
Dom små sakerna som är på bilen är ju bara att se till att dom åtgärdar,tycker även att du skall kräva en rekond på bilen samt försöka få ner den ett par tusenlappar.
En sak som jag tycker är rätt ointressant är hur många ägare det har varit på bilen.
En ägare innebär inte automatiskt att bilen är i toppskick.
En annan sak som ofta står med i privatannonser är ju att bilen endast är tjejkörd, bara landsvägsmil mm , vem fan bryr sig.
Det är ju skicket på bilen som är rätt avgörande inte om Ulla-Karin eller farfar Bert har kört bilen tidigare.
Länk

/Udo Dirkelsniff
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.