|
|
|
|---|---|
| Om jag har en bil med körförbud och har en 6:A i slutsiffra och besiktar den nu. Måste jag då besikta den igen när min riktiga tid kommer? | |
|
Siffra 6 = juni t o m oktober . Och Ja, besiktar du nu, så måste du besikta igen på den ordinarie tiden.. råkade ut för det med min förra bil. Visste inte om att jag körde en bil med körförbud.. besiktade 2 veckor för tidigt efter avställning, utan att tänka på det. |
|
|
Samma för mig, fast jag besiktade min ett par månader innan ordinarie tid, så ett par månader senare kom det en lapp hem i lådan. Dags att besikta igen. Nord |
|
|
Jag hade sån tur att jag inte ens fick en ny lapp att jag måste besikta igen.. Det är visst bara en tjänst dom tillhandahåller, och inte säkert att man får en påminnelse.. Jag körde 3 månader, utan att veta att bilen hade körförbud kan tilläggas =D Fick inte en enda lapp från nån myndighet/försbolag/sbp. |
|
|
Svar ja ! Vänta till det ÄR dax istället ! E-12 Billy B-10 +XM TD Länk |
|
| Perkele.. Då kan jag ju inte köra förns i Juni... Men då har jag 1,5 månader på mig att få den i topptrim... | |
|
Vad du kan göra är att besikta den nu, sedan göra en efterkontroll inom perioden. Det kostar 200:-, men det kan det kanske vara värt att använda bilen till Juni...? Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.