|
|
|
|---|---|
|
Hej, min luftmängdmätare är sönder. Kan man ta från en annan BMW? T.ex 325 eller 328? Eller måste det vara från en M3:a? Jag tänker bara på själva insats enheten som sitter i röret. | |
|
Jag vet inte om det är samma luftmängdsmätare, men om du jämför Bosch numret och det stämmer så måste det väl vara samma? Är du förresten verkligen säker på att den är trasig? Ganska ovanligt att de går sönder på m3:or. Det är nog bäst att läsa av felkoder först för att vara säker på att den verkligen är trasig eftersom de är ganska dyra, men det kanske du redan gjort? Mvh Jens BMW CS # 5080 |
|
|
Ja jag är säker på att den är sönder för att jag skulle tvätta den och då gick en grej sönder. Den Knäcktes. Det är jävligt känsliga grejer. Gissa om jag blev glad. Själva sensorn är en keramiskt platta uppdelad på 3 längder. Den är ca 0,3mm tunn och är gjord av porslin så när jag skulle använda topps och rensa den så knäcktes ena porslin längden. Så nu har jag endast 2 av 3st längder. Och motorn går ej bra. Jag skall kolla om min 328 har samma givare. Det sitter föresten 4st kontakter på sensorn. |
|
|
Jo, jag vet att sensorn är väldigt känslig, har själv haft sönder en på samma sätt som dig. Nu använder jag istället elektronikrengöring som jag bara sprayar på för att rengöra dessa. Mvh Jens BMW CS # 5080 |
|
|
Ja jag trodde att kreamik grejerna var gjorda av typ laminat eller något. Fan vad jag blev förvånad när den gick av. Köpte du en ny M3 luftmängsmätare eller vad gjorde du? |
|
|
Jag köpte en begagnad ifrån en skrot i Uppsala för 1000:-, ringde först bmw som ville ha runt 4-5000:- för en ny, sedan ringde jag en massa skrotar som ville ha allt ifrån 1500-4000:- innan jag hittade på en för en 1000 lapp till slut. Mvh Jens BMW CS # 5080 |
|
| Fan, det var dyrt. Skall börja kolla på skroten på måndag. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.