|
|
|
|---|---|
Burberry |
Tjena alla! Har en bmw e36a. ABS-lampan har precis börjat lysa. Vad kan det innebära?? MVH -Best live BMW drive- |
| Säkerligen är det en eller fler givare som behöver bytas, och det är en givare för varje hjul. Givaren sitter vid hjulen i hjulhuset. | |
Burberry |
tack för svaret. Kan det vara något annat? vad kan en givare kosta? -Best live BMW drive- |
| Försök och göra rent där, ibland kan det faktiskt hända att dessa täcks av lort och då kan ABS lampan tändas. Jag tror givaren kostar 800:- st på BMW. | |
| Hmm, behöver itne va nåt alvarligare fel, om du har tur så är det nån kontakt som ärgat igen bara! Prova med att rengöra kontakterna! | |
|
på min var det kabelbrott. /mvh jocke |
|
|
Jag var tvungen att byta givaren. Tyvärr gjorde jag missen att lämna in till verkstad och byta... 2200 pix. Känns surt är inga problem att byta själv. Passa på när du byter till sommarsulor om du inte redan gjort det. Givaren gick på strax över 1000kr. Var visst en ny modell som kommit. Detta verkar vara ett standardproblem, men många har skrivit om att låta BMW mäta upp vilken givare du har som strular. Då slipper du felsöka själv vilken verkar vara lite mackligt. Min mek öppnade givaren av ren nyfikenhet och den såg inte vacker ut innuti. En massa korrision, så den var omöjlig att "rädda". |
|
Burberry |
Tack för hjälpen grabbar. MVH |
| Felsökning på BMW verkstad kostar 500:- | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.