|
|
|
|---|---|
|
Hej, Jag har råkat ut för en konstig sak Packboxen för lamellaxel läckte, då det inte var så stort läckage så beslutade jag att toppa upp var 3:e månad. I lådan var det 80w olja toppade upp med 75w-90 olja som är tjockare i varmområdet för att ev minska läckaget, men det hjälpte inte. Plötsligt en dag så droppar det massor från packboxen, beställer då tid för lagning (1 månads kö för lagning) Nu 1 vecka innan det ska lagas så läcker det inget längre!! (oljan nivå i lådan är OK) Nåon som varit med om detta ? kommer läckaget tillbaka igen? 80w oljan var mineral 75w-90 delsyntet, kan syntet innehållet påverka packboxen så att den tätar bättre? eller är det så att 75w-90 oljans tjocklek som gjort att läckaget upphört? ska man byta packboxen ändå eller ska jag avboka tiden om det går (och spara 6000 kr) ? Mvh / Smygtittaren | |
|
vad är det för bil då? årsmodell? har du tänkt på vad det har varit för väder med tanke på luftfuktighet? *om en människa behärskar allt, är hon inte obehärskad då?* |
|
|
Hej, denna gång så handlar det om en saab 900 M94. men det borde inte skilja något mot en BMW packbox. den läcker inte idag men det gjorde den för en månad sedan samt för ett år sedan, vet ej hur vädret har varit, kan detta påverka? |
|
|
vädret kan i högsta grad påverka, materialen utvidgar sig vid varmt och drar ihop sig vid kallt. MVH Johan K |
|
| borde inte värmen från motor/växellåda göra så att packboxen alltid är varm? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.