AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.375

AC eller Klimatanläggning ?

Visa användare
590
Bistec
M3 -94 banbil...
Vi har en litet problem några kompisar, vi kan inte riktigt reda ut det här med AC eller Klimat i M3:an ( -94 ).

Det sitter ju dubbla reglage med angivna temperaturer, och denna variant kallar alla klimatanläggning i annonser etc, men det lustiga är ju att fläkten inte ökar och minskar "blåset" automatiskt vid varmare eller kallare temperatur i bilen, är det inte bara en AC man har då egentligen eller ??

Kan någon hjälpa oss att reda ut detta ??
Visa användare
1.528
Morten M
HARTGE M3 CSL (H30) 2003
323 Ci -00
Jag har klimaautomat, dvs. att den styr tempraturen själv, men inte styrkan på "blåset." Det går ju också att bara ha klimaanlegg (manuell). Då måste man vrida på knapparna själv. Klima renser vel även luften, AC är en eldre variant och gör bara luften kald.

Jag tror det är så iallafall!
Visa användare
1.528
Morten M
HARTGE M3 CSL (H30) 2003
323 Ci -00
Jag kom plötseligt på att min klimaautomat styr blåset - det blåser t.ex mer mot ansiktet när det är mycket varmt i kupen (det sitter sensorer her och der).

Kan lägga till att många inte vet skillnad på aircondition och klimatanläggning. Det har blivit diskuterat tidligare om hurvida det är någon skillnad på AC och klima.
Klimatanläggning = du kan justera in en exakt temperatur och den styr med kylmedium och varm luft och blandar så det blir rätt.

Automatisk klimatanläggning styr juh blås och allt sånt där.

Ac gör bara luften kall, oftast i typ 3 steg eller nåt, kallt, kallare, jättekallt typ ;)

/mvh jocke

St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
AC och ECC heter det väl? I alla fall på Volvo
ECC är automatisk klimatanläggning. Den kan man ställa in så den sköter precis allting.

Fr
135
Fre4k
E46 330T M -02
E36 325C -92
AC = Air condition
AAC = automatic climat control ( även active cruise control ;) )

Sen har väl volvo sitt egna ECC = electronic climat control (har jag för mig)

I verkligheten är jag perfekt, men det är sällan jag är där.
Fr
135
Fre4k
E46 330T M -02
E36 325C -92
Givetvis ska det stå ACC och inte AAC.

I verkligheten är jag perfekt, men det är sällan jag är där.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.