AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
972

Z3M -98 Går inte på alla cylindrar.

Ha
9
Hasse R
BMW Z3M -98
Hej!
Har en m Roadster som jag hämtade i Tyskland igår. Det är en 98:a som endast gått 2500 dokumnterade mil. Bilen gick felfritt de 100 milen hem, men idag när jag skulle köra så började den att hacka och går nu inte på alla cylindrar, någon som har en ide om vad det kan vara för problem?

Hälsningar!

Hasse
Ma
104
Mathias
Bmw 745 iA-02
Ford Mustang Mach 1 -03
Chevrolet Camaro Cab-95
Det kan ju vara en tändspole som lagt av.. men kan ju vara många saker.. Är du inte bilkunning så lämna den till nån som kan sina saker så löser det sig ska du se !! Lycka till !!

Visa användare
258
Sly
M3 SMG II, E46 -02
525TDSA, E39 -97
318 cab, E30 - 91
Kolla spolarna, det kan vara vatten där. Jag hade exakt samma problem.
M5
17
M5 Chrille
Bmw M5 (e34)3.8-92
Eller kanske stiften...??

M5 Chrille
Ha
9
Hasse R
BMW Z3M -98
Tack för tipsen, men jag har haft väck spolarna och tändstiften. Det finns gnista på alla stiften och inget vatten i tändstiftshålen.
Däremot kunde jag konstatera att den verkar extremt sur. Alla stiften var dyngsura. För mig tyder det på att det kan vara något med insprutningen. Kan det kanske vara elboxen som ger fel signaler till styrningen?

Tacksam för någon respons, kanske någon vet bad en ny box kostar?

Hälsningar

Hasse
mi
168
mikey
M5 E34 turbo 964whp
MB C180 -09 AMG-optik
många kallstarter i följd? Om du t.ex startar bilen & bara flyttar den & sen stänger av direkt, och sen upprepar förloppet igen så surar du ner den garanterat. Den går väldigt "fett" på kallstarten, så jag skulle rekomendera att göra rent stiften & prova att varmköra den.
När min bill gick riktigt dåligt var det kamaxelgivaren som stökade. Åk till BMW och koppla upp bilen mot deras diagnossystem (DIS) så får du förhoppningsvis reda va vad som är fel.

/Manray/
Ha
9
Hasse R
BMW Z3M -98
Hej,

Lämnade in bilen till Rigo i Halmstad. Det visade sig vara stiftet till 6:e cylindern som pajat. Typiskt, jag hade kollat alla utom detta eftersom det var lite stökigt att komma åt.
Känns ändå skönt att det inte var något allvarligt.
Ha det!

Hasse
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Aldrig kul när det strular, men å andra sidan är det jädrigt skönt när strul löser sig ! :)
Skönt att det löste sig så billigt (låter det som?).

/Anders
Länk
Exakt samma problem hände mig på min M3 3,2, det är bara att byta tändstift så går den som bara den.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.