|
|
|
|---|---|
|
Cd vxl, telefon, läder, navi, tv, xenon, pdc, skisack, multiratt, shadowline,acc mm. Vad är rimligt att ge för en sådan hos en Aukt. handlare nere i tyskland? Ny bild 16april- Länk | |
|
110' - 120' ? Det är alltid gratis ost i råttfällan... |
|
|
I Tyskland tycker jag inte du ska betala mycket över 100 kkr. Den bör vara körklar i Sverige för max 110-115 om det ska vara värt besväret att plocka hem. |
|
|
Jag som tyckte 120-130 var ett bra pris. Var hittar man dessa vagnar för runt 100, liknande utr, samt autk. handlare? Ge gärna förslag. Ny bild 16april- Länk |
|
|
Tror det kan vara väldigt svårt att hitta en fin sådan för 100'... finns som sagt många 'lik' på mobile.de och eftersom Soki vill ha tv, navi, xenon m.m. så tror jag att 120' är rimligt. Det är alltid gratis ost i råttfällan... |
|
|
Stämmer bra erito.=) Sedan vill jag ju köpa av en aukt. handlare också och det kostar ju en slant. Det säkra före det osäkra, tror 100-120 000 kr och ca. 12000mil stämmer bättre in på privat annonser med den utr. jag vill ha. Bmw ligger runt 15-20 000EUR för det jag letar efter, men allt beror på vad jag får för min E38a. Annars hittar du något intressant erito? Ny bild 16april- Länk |
|
|
Men varför promt köpa i Tyskland? I bland är det tom billigare i Sverige. Man har vanligtvis mer tid att förhandla/lägga bud/avvakta i Sverige och därmed bättre förutsättningar för en bra affär. |
|
|
BjörnB: Väldigt svårt att hitta ett fint ex. E39 med relativt låga mil samt Navi,xenon,läder,tv,pdc osv. hos en aukt. handlare för ett bra pris här i sv. D flesta E39or är faceliftade samt saknar ofta en del utr. D bilar innan facelift kan vara tex. 523i med tyg, färddator och dragkrok , 15000 mil och 105 000kr hos en aukt bmw handlare. Då handlar jag hellre i tyskland. Utbudet är större i tyskland, det är den största anledningen. Sedan att d finns billiga E39 i sv (privat, ej märkeshandlare) med dålig utr. och har gått en del för runt 100 000kr kan man inte jämföra med ett bra utr. ex från en aukt handlare. Ny bild 16april- Länk |
|
|
Va? Utbudet av e-39:or håller ju på att svämma över i Sverige! Det är ju därför de har sjunkit så fruktansvärt mycket i pris!! Är inte svårt att hitta rätt bil här hemma, och framförallt inte en e-39. Det de andra inte har, har jag!! |
|
|
Soki: Jag har faktiskt börjat titta på en som saknar den magiska 'schinn' klädseln. En 528iA -97 14.000mil med ganska mycket utrustning, men tygklädsel. Import men ännu ej registrerad i sverige. Dock besiktigad. Endast En ägare i tyskland. Den är väldigt billig, så om allt verkar ok så kanske det blir den. Annars är jag inne på samma spår som dig att handla från aukt. i tyskland för ca 120'. Bilen jag skall titta på nu står hos vanlig bilhandlare i Sverige. Ej BMW handlare. Begärt pris 90' Det är alltid gratis ost i råttfällan... |
|
|
Soki och Erito, stämmer de prisnivåer(ej 90KSEK) ni skriver skulle jag råda er att titta på annan modell/märke/utrustning ur ett ekonomiskt perspektiv. /Simon |
|
|
Jag vet iof inte vart ni hittar era bilar man jag kan inte hitta en E39 i sv hos en aukt. handlare med tv,navi,xenon,läder och högst 12 000mil för under 120 000kr. Dessa finns nere i tyskland för det priset och inte för 100 000kr vad jag vet. Ny bild 16april- Länk |
|
|
Vi pratar nog lite olika saker. Min värdering gäller privat handel. Helt klart kan man privat hitta en mkt fin 528-97 med det mesta i utrustningsväg och rimlig körsträcka för 110 kkr. Luras inte av vad bilarna annonseras för utan vad de egentligen säljs för. Men det var ju egentligen inte det du frågade, du vill ju handla på firma och då får man nog lägga på 15-20kkr. |
|
|
BjörnB: Ok, skrev iof i 5 inlägg att jag pratar om auktoriserad handlare. Visst så finns det prutmån men att betala extra för att få lite trygghet tycker jag inte är något fel. =) Ny bild 16april- Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.