|
|
|
|---|---|
| har bytt från automat till manuell och är så gott som färdig...skulle prov starta motorn idag...motorn går runt men den tänder inte...ingen gnista samt check engen lyser i panelen...är det några kabblar som ska kopplas om? jag har bytt till en box från en manuell låda samt tagit boxen till automaten är det nån som vet vad jag har glömt att gjort.... | |
| ingen som vet? | |
Paap Reeder |
Hej! Först måste du beskriva vad som satt i den innan. Utgår från en zf4hp22eh. Sitter det EML i den? Lådans box + ECM-boxen + ev EML + instrumentet "jobbar ihop" som ett paket. Sannolikt känner systemet av att nått e´ fel och tänder Check E. MVH /// Paap R |
| ja det satt en zf4hp22 i den med 7 stift fick reda på att det bara var att byta box fast nu funkar bilen inte inte en gnista från den...eml? vad är det? | |
| sitter och kollar i service manualen till bilen och jag vet faktiskt inte om jag har ecm och eml boxarna...jag tror inte det men jag är inte säker | |
| är det ingen som har byggt om sina bilar till manuell?? | |
Paap Reeder |
Hej! Har du gaswire upp till spjället så har du inte EML. Hade du körprogram tidiagare så satt det en eh.låda i den. Det är olika gasspjällskontakter till aut och manuell ...iaf på E 28:or. MVH /// Paap R |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.