|
|
|
|---|---|
![]() 2.226 530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :) 325 E30 Cab-93a 750i-96 750i-90 Sv.såld 6200mil. |
Hej Idag när jag satt och njöt i bilen, så började jag fundera hur berknad ankomsttid räknades ut. Jag hade 65 km till mål, räkvidden för den bensin som fanns kvar var 30 km, dvs bilen måste tankas.. Någon som vet om berkänad ankomstid lägger på tiden för en tankning. Och håller den isåfall koll på mitt beteende möster, dvs full tank, eller tankar för 100-200 kr . Jag tror ju knappast den gör det, men det skulle vara kul att veta. Trevlig Helg Jörgen |
TobbeBMW |
Möjligen så känner den av hur fort bilen rör sig, alternativt står stilla vid tankning och beräknar utifrån det, alltså lägger på den tiden som du stod stilla, det klarar ju en t.om en hyffsad dator att göra :-) |
|
Givetvis så kompenseras det för tankning men du måste ha lagt in vilket bensinbolag som du tankar hos i inställningsmenyn. De olika bensinbolagen har olika flödeshastighet i sina pumpar! Mvh, Steaman |
|
|
E38 har med hastighetsbestämmelser i navigationen så den räknar ut sträckan enligt laglig hastighet, tills man kör för fort då. E65 har inte vägverkets skyltar i skallen, så håller man 130 på motorväg så räknar den ut hur lång tid det tar att köra från A till B i den hastigheten. utan att bry sej om att det kommer en 70sträcka längre fram, då den givetvis får räkna om igen. *om en människa behärskar allt, är hon inte obehärskad då?* |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.