|
|
|
|---|---|
|
Tjena. Frågan kanske är dum, men jag ställer den ändå. Vilka fjädrar ska man ha till en bil, har funderat på att byta, och vilken skillnad blir det när man väl har bytt? Ni som har bytt, svara gärna | |
|
Hönsfjädrar är ju ganska populärt...men vill man vara värst i sommar så är strutsfjädrar det senaste från Tyskland! (förlåt) |
|
| Med tanke på att ditt namn låter kusligt likt engelskans (moose), så beter du dig verkligen som en,,, | |
|
En älg...ja det kanske jag gör...har inte tänkt på det! Men ditt upplägg var ju svårt at inte nappa på! ;) Du ksnake ska speca din fråga lite....vad vill du få ut av ditt byte? sänkning...bättra väghållning? Förlåt om jag försökte vara lustig.... |
|
|
Bättre väghållning kanske? Jag såg ett par schnitzer fjädrar som va till salu på powerbörsen här, och det va på en 330 ci, jag har oxå en 330? Min fråga är om dom är bra? Man måste vara lustig...annars funkar det inte,,., |
|
|
Mosse kanske skulle hålla sig ifrån Lustgasen :) George: Jag rekommenderar varmt Sachs Performance, har bara hört gott om detta kittet. Saluförs av autoexperten. Annars är AC Schnitzer ett säkert kort. Sök först, fråga sen, Bitte! Länk |
|
|
Schnitzerfjädrar är säkert bra men inte bättre än original om du inte byter dämpare också förmodligen. Vill du inte uppnå något annat än bättre väghållning så är det nog inte så lätt att hitta något billigare än att köpa just Schnitzerfjädrar och Schnitzerdämpare eller liknande med någorlunda bibehållen komfort. Bara byte av fjädrarna till annat märke förbättrar med absolut största säkerhet inte väghållningen om man inte köper något extremt dyrt. Originalfjädrarna sitter inte original för att de är någorlunda utan för att de är skräddarsydda för bilmodellen och att det ligger oerhört mycket utvecklingstid bakom dem för att få dem optimala. |
|
|
Haglund: 330 Ci har ett sportchassi standard med, Sachs. Så vill man förbättra är nya dämpare och fjädrar av "dyrare" snitt att rekommendera. Typ Coilovers. Sök först, fråga sen, Bitte! Länk |
|
|
wendtan: Det har du säkerligen helt rätt i. Det jag ville få fram är bara att man inte får bättre väghållning av att bara byta till andra fjädrar. Originalfjädrarna är säkert inte särskilt dåliga. |
|
|
Haglund: i see your point, kan bara hålla med fullständigt. Sök först, fråga sen, Bitte! Länk |
|
|
Hej! På min bil sitter det hr fjädrar, samtidigt så köpte jag 17 tummare med 45 profilare. Visst blev det mkt bättre väghållning, men med dessa dåliga vägar så drar eller skenar bilen på vägbanan. Orginal fjädrar såkallade m-fjädrar är nog bäst. När jag monterade på hr fjädrarna så äter bilen bakdäcken alltså insidan av däcken. Är det ngn som vet hur man skall bära säg åt utan och plocka bort fjädrarna? Jag gjorde 4 st hjulinställningar förra året men det hjälpte inte. Bilen har 2.8 kg lufttryck runt om |
|
|
George.K: Detta blir mitt nesta prosjekt efter att fälgarna är på plats innom kort tid. Jag vill ha ställbara dämpare/fjädrar (höjd och hårdhet). Har ingen aning vad jag ska välja, men har forstått att fjädrar inte bara fjädrar. Det är rätt stor skillnad, och man får det man betalar för i många fall (?). Det är en bra tråd på e46fanatics.com - Länk Amet: Blev fyrhjulsinställningen gjord rett efter sänkningen? Jag leste just att det kan ta 2-4 väckor (beroende på hur långt man kör osv) innan dämperene är "inkörd" och att man derför bör venta med inställningen tills efter det. |
|
|
Enligt BMW och andra verkstäder har man sagt till mig att det är en framvagnsinställning man gör efter att man sänkt bilen. Jag har precis inhandlat 4 sportfjädrar från Motornord. Nu har jag ringt runt och kollat vem som är billigast på att montera dessa 4 fjädrar inklusive framvagnsinställningen. 3000 kr är bästa budet hittills :( ///Foppa |
|
|
Asså jag är nöjd med fjädringen på min bil, inget fel på den. Men när jag såg annonsen här på autopower så tänkte, det kan väl vara en fin detalj det oxå. Men som sagt, jag har ingen lust o byta allt. Den är bra som den är oxå. Enda jag vill ha nu är m3 speglar som, går ihop me stolsminne och powerfold, inte helt lätt o hitta. |
|
|
Hej Morten! Fyrhjulinställningen gjordes efter 20 mils körning, sedan så gjorde Lidheds däck ytterliggare inställning ca 3 månader efter så man tycker att det borde bli rätt. Men man kan aldrig vara säker.... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.