|
|
|
|---|---|
Darmur |
Vet ngn var jag kan få tag på följande (billigt, så klart..); mittarmstöd (framsäte) utan telefon; delar till mugghållare fram; BMW-emblem till motorhuv o baklucka? Är bildelsbasen det som gäller, eller finns andra tips? Har också en fråga om ett svagt knakande från vänster framhjul som uppstår när jag i låg fart bromsar och samtidigt svänger, tex in på garageuppfarten - vad kan det vara; nåt med styrningen eller nåt med bromsskivan, eller annat?? Är kontorsnisse, så jag har ingen koll på det tekniska vad gäller bilar... Tacksam för tips! |
|
BMW-emblem kostar 135:- nya har ja för mig så de e inget o bråka om...:-).DELAR till mugghållare kan va svårare o hitta,de flesta säljer nog bara en "komplett".Mittarmstöd fram hittar du nog på nån skrot... Beträffande oljudet så kan det kanske vara "gnekstagen" kanske??Om det är de så e det ett billigt fel! "Det en blondin inte har i huve´t får hon ha i handväskan - o de blir en jävla massa de" |
|
|
I mitt fall var "gnekandet" fjäderbenslagringen i toppen på stötdämpartornet. Mvh Björn Länk |
|
Darmur |
Tack för tipsen! Får nog åka till lokala bilverksta´n så får de kolla upp o åtgärda. Att emblemen var så billiga låter överraskande, inget (?) i övrigt verkar vara billigt att åtgärda när det gäller en 7er...;) Har kollat på Bildelsbasen och hört mig för om delarna jag behöver - men utbudet är knapert för närvarande. Återkommer om orsaken till knakandet när det är åtgärdat. MVH Daniel |
|
Om du söker på delar säljes så finns den et kille som har en e38-94 som säljer den i delar. Det är jobbigt att inte göra någonting...för man vet aldrig när man är klar. |
|
Darmur |
Hej, då var det mesta åtgärdat - här kommer utlovad redovisning; knakandet - det här är lite pinsamt... - var helt enkelt bromsklossarna som var helt slut... mugghållare fick jag tag på på skroten; 313 kr. Övrigt kommer jag att fixa senare - tack för Era tips! /Daniel |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.