AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
751

E 38 delar + knakljud vänster framhjul...

Darmur
Vet ngn var jag kan få tag på följande (billigt, så klart..); mittarmstöd (framsäte) utan telefon; delar till mugghållare fram; BMW-emblem till motorhuv o baklucka? Är bildelsbasen det som gäller, eller finns andra tips?
Har också en fråga om ett svagt knakande från vänster framhjul som uppstår när jag i låg fart bromsar och samtidigt svänger, tex in på garageuppfarten - vad kan det vara; nåt med styrningen eller nåt med bromsskivan, eller annat?? Är kontorsnisse, så jag har ingen koll på det tekniska vad gäller bilar...
Tacksam för tips!
BMW-emblem kostar 135:- nya har ja för mig så de e inget o bråka om...:-).DELAR till mugghållare kan va svårare o hitta,de flesta säljer nog bara en "komplett".Mittarmstöd fram hittar du nog på nån skrot...
Beträffande oljudet så kan det kanske vara "gnekstagen" kanske??Om det är de så e det ett billigt fel!

"Det en blondin inte har i huve´t får hon ha i handväskan - o de blir en jävla massa de"
Visa användare
1.621
balmgren
BMW iX3 Premier Edition -22
I mitt fall var "gnekandet" fjäderbenslagringen i toppen på stötdämpartornet.

Mvh Björn
Länk
Darmur
Tack för tipsen! Får nog åka till lokala bilverksta´n så får de kolla upp o åtgärda. Att emblemen var så billiga låter överraskande, inget (?) i övrigt verkar vara billigt att åtgärda när det gäller en 7er...;) Har kollat på Bildelsbasen och hört mig för om delarna jag behöver - men utbudet är knapert för närvarande. Återkommer om orsaken till knakandet när det är åtgärdat.

MVH
Daniel
Dh
262
Dhjinn
740iA E38
Om du söker på delar säljes så finns den et kille som har en e38-94 som säljer den i delar.

Det är jobbigt att inte göra någonting...för man vet aldrig när man är klar.
Darmur
Hej, då var det mesta åtgärdat - här kommer utlovad redovisning;
knakandet - det här är lite pinsamt... - var helt enkelt bromsklossarna som var helt slut...
mugghållare fick jag tag på på skroten; 313 kr.
Övrigt kommer jag att fixa senare - tack för Era tips!

/Daniel
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.