AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.798

el cab

Ez
250
Ezi
BMW M3 E92 -08
AUDI S5 4,2Q -10
Hej igen!

Lästen nånstan här på forumet att det finns nån spak som man kan dra i och då kopplas cab motorena ur. Jag vet att man inte ska göra det men undrar bara vart den ligger ??? Kan man fälla upp eller ner cabben och öppna cab bagaget manuellet ???

Tacksam för lite hjälp. Tänkte om automatiken slutar funka hur kan man ta upp och ner den.

Fick med bilen en låda med 3 st produkter till behandligen av cabben men har ingen anning hur man ska gå till vägar. Det står på tyska!

Hur gör ni ??

Ezi Pezi
Le
636
LeeRoy
328 -99:a
Tja!!

"Spaken" sitter på vänster sida under baksätet, lyfter du baksätet ser du spaken..

Undrar åxå om man kan göra de manuellt... blev stående med cabben på halvstång,,, Var bara en säkring som tur var, men nästa gång kanske man inte har samma tur...

vårdkittet vet ja tyvärr inte hur man ska använda, tänkte göra de själv på min pärla under nästa vecka...

LeeRoy
Ez
250
Ezi
BMW M3 E92 -08
AUDI S5 4,2Q -10
Tack för hjälpen!

Såg att det står på eng vad grejer är till för. Den ena är BMW org schampo, den andra är om det finns fläckar på cabben, tredje är till för bakrutan och så är det impregneringsmedel. Ska man lägga på det med svamp eller så ??

Tack för hjälpen!
Le
636
LeeRoy
jag tror att rengöringsmedlet ska du använda en svamp å tvätta cabben... sen spola av grundligt....

impregneringsmedlet ska du blanda ut med vatten, kommer inte ihåg hur många delar vatten/inpregn... sen ska du stryka på det med en pensel eller liknande ett par lager, sen ska du låta medlet torka in,,,

LeeRoy
aj
18
ajje
325iA Cab -94
var och hämtade impregneringsmedel idag, fick med svensk instruktion. Man ksa hälla i flaskan i 2,5 liter vatten och sen använda en svamp för att lägga på det på cabben och sen ska det bara torka
Ez
250
Ezi
BMW M3 E92 -08
AUDI S5 4,2Q -10
Tack!

Ezi Pezi
Le
636
LeeRoy
tänkte lyfta denna tråd.. för ja undrar fortfarande om de går fälla upp å ner cabben manuellt..... e bra å veta om olyckan att systemet brakar fullständigt...

tacksam för svar..

Min pärla :-)

Länk
32ProPro-medlem
2.449
325cabrio
330eX touring -22
330iA cabrio -03
Ja, om man drar i "förbjudna spaken" så frikopplas cabben helt och hållet (i alla fall på min -94 som har halautomatisk cab dvs jag drar ner handtaget själv sista decimetern). Jag kan fälla cabnne upp och ner om jag drar i spaken men cabluckan låser inte efter spaken är dragen så om man dragit får man nog vackert köra med cabben uppe så suffletten trycker ner cabluckan och håller den stängd.

DO NOT TRY THIS AT HOME! Det är onödigt och dumt att dra i spaken och jag lovar att inget häftigt händer. Gör det bara om suffletten hänger sig "på halv stång" och det inte är säkringarna och du måste iväg på stubinen.

/Patrik, 325i cabrio -94, BMW CS 4096

Länk
do
128
doggy
325 cab -89
540iA Touring -98
525 -88
kan man göra d på E30 elcab eller bara e36

32ProPro-medlem
2.449
325cabrio
330eX touring -22
330iA cabrio -03
Mina svar gäller min e-36:a!
Jag vet inte hur det funkar på e30

/Patrik

/Patrik, 325i cabrio -94, BMW CS 4096

Länk
jalle
Tjena!

Tänkte bara tillägga att om man drar i spaken å frikopplar motorena är det J..vla trassligt att få igång det igen! Man får riva
klädseln på vä. sida i bagaget å "trycka tillbaka" motorerna , där efter skulle det kalibreras in igen. Rena cirkusen..mao. som patrik sa , låt bli spaken=)

hmmm...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.