|
|
|
|---|---|
|
När jag klämmer till gasen så kommer det vit rök ur röret när det går som tyngst, anledning till detta? normalt? eller kass packning? Har under en tid nu letat just en vattenläcka och bytte en slang igår men utan direkt resultat, ska nog byta termostathuset också. | |
|
Vit rök = vattenånga. Troligen har du lockande topplockspackning / spricka toppen. Åk och mät co halten i kylvätskan så får du besked. |
|
| Bokade en mätning på måndag, hoppas dom inte ser något ;) | |
|
Kommer det vit rök även om motorn är riktigt genomvarm? Alltså efter kanske fem mils körning. Kan vara kondensvatten i avgassystemet om du bara kör korta sträckor. Min sida: Länk Touringklubben: Länk |
|
|
Var iofs ett tag sedan jag körde en längre sträcka. Och har märkt att cättnet har börjat att sluta försvinna för mig, så det var nog bara luftning som var nödvändigt.. |
|
|
Vänta nu, vatten som slutar försvinna och luftning har INGET att göra med vit rök. Förklara gärna lite mer hur du menar. Min sida: Länk Touringklubben: Länk |
|
|
tjena! vilken temperatur var det ute när du såg den vita röken. Kallt ute & varma avgaser kan ge ett sken av vit rök. Sätt handen för avgasröret bak en stund....luktar det glykol så kanske.... i vår 540 ryker det vid fullt gaspådrag ibland vit rök. Inget jag oroar mig för eftersom jag inte tappar vatten i kylaren. Har din bil gått för varm? "All förändring börjar med dig själv" |
|
gangsta_toth |
Hade också vit rök ett tag, men det försvann efter ett tag. Antagligen bara fukt i avgas-systemet. |
| Det är så att bilen HAR kokat en gång, då pga en läcka i en slang, så det hade blivit luft någonstans. Så risken finns ju att toppen kan ha gått :( | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.