|
|
|
|---|---|
|
funderar på o köpa en e34 främsta tanken ligger på 535an nåt man bör tänka på med dem? är de något att ha överhuvudtaget? funderar även på volvo 960 3.0 så nu får ni övertyga mig grabbar Hur är försäkringen på BMWn? på volvon är den överkommlig, kommer den bli mkt högre på BMWn? | |
|
Kolla också in 525i 93-> Bra blandning mellan prestanda/ekonomi. Alternativt en 540i om plånboken tillåter det. Dessutom finns 530i med lilla v8'an den är också ett fullgott alternativ. 535i är det heller inget fel på, men motorn är och förblir gammalmodig. Man får lite känslan av att resten av bilen är lite för ny för motorn. Dessutom kan man inte beskylla 3,5 litern för att vara ett under av bensinsnålhet. På 535'an bör du iaf kolla kamaxeln, lyssna efter onormalt rasslande/tickande. (regelbundna oljebyten viktigt!) Rost borde inte vara något desto större problem eftersom E34 vanligen inte rostar. För fler tips sök inlägg, borde finnas en del skrivet om detta. Mvh ///Jonas M535'an Länk |
|
|
att motorn är en gammal konstruktion må vara..men jag ser inte varför det skulle påverka negativt i någon större utsträckning? Visst den är inte bränslesnål direkt :) men motorkaraktären är mycket skön. jag har haft min i 1,5 år (2300 mil) och är väldigt nöjd..det jag bytt, förutom service, är lambdasond, vattenpump och termostat. Det är dock ingen billig bil att äga, försäkring och bensinförbrukningen är kännbara utgifter. Det är skillnad mot en 525:a, både i prestanda och kostnader..testa båda och bilda dig en uppfattning om vad som passar dig. Lycka till |
|
|
Jag skulle föredra M30 motorn. Lättmekad och billig tycker jag. Lätt att hitta prylar till och man kan få lite fart i maskin utan större problem och redan orginal rör det på sig fint. Och soppa förbrukningen på min är då inte nå hutlöst. Jag brukara hamna på ca 1.15liter milen blandad körning och det är med tung höger fot. Kör jag lungt kommer jag strax över en liter milen och vad jag har hört så ska då inte 525:orna vara snålare. Helst ska du nästan hitta en men nyrenoverad topp och få kvitton på det, annars så vill man ju ha en med få mil men det är ganska svårt att hitta =) Men rost finns på årsmodeller före 91 eller 92 (kommer inte ihåg vilket år det var BMW fixa bättre rostskydd). Kolla vid domkraftsfästerna i tröskeln, är det lite rost vid dom så kan du ha otur och du har ett hål där snart för på min har det rostat innifrån... inge roligt... sen så brukar det kunna vara ytrost lite här och var men det är lätt fixat. Sen så är det försäkringen som brukar kunna vara väldigt dyr. Är man under 25 är det nog svindlande summor men har man nån äldre att skriva bilen på så kommer man relativt billigt undan. Min kosta ca 350kr månaden helförsäkring på farsan min. Men förutom rosten på min bil så är jag väldigt nöjd. Har kostat mig väldigt lite att äga och går som en dröm, åker skönt gör man å. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.