AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
998

Min 325 går varm ?

Visa användare
71
Drullen
325IM -89
Var ute förra helgen och hyvlade lite däck, precis när jag skulle köra där i från började den koka & tempen var hög..

Har haft dålig termostat sen jag köpte bilen, så jag körde bilen till verkstan och bytte ut den i dag.. Ny öppnade den fast ändå så kom vattnet inte runt redigt, från kylar-returen in i motorn igen ??
Kan det satt sej nått i vägen..

Snackade med bmwAndreas om detta och han trodde det kunde va en spricka i topp..

Själv tro ja det e nått bara med kylsystemet ! Efter kört en runda kom de värme i bilen.. Körde till verkstan igen fast vattnet ville inte gå runt redig då heller, provade att lufta skiten på muttern över termostaten verkade bra en stund som blev de samma fenomen igen

Jag e tacksam över alla frågor & svar.. Kan va nått ja missat i mitt inlägg så

Ps: Vill säga att innan jag bytte ut den dåliga termostaten så gick bilen varm även jag inte körde den, nu går den inte varm när jag kör..Ds

MvH:Daniel "Drullen" Andersson
MD
1.925
MD
BMW Sports Tourer
Har vatr med om samma fenomen...

Då med en E36 325:a i mitt fall hade packningen, topplockspackningen, rykt på 4 ställen.

Jag kan tipsa dig om att CO testa kylarvattnet, kostar typ 200 spänn, då får du bekräftat med 95% säkerthet om det är toppen eller ej.

al
371
alfatok
850IA -91,735 IAL -92, 530 IA -03 (E60). 3.0 L -75
Topplockspackningen.... sorry.
Visa användare
71
Drullen
325IM -89
Tur att man kan göra lite själv & få hjälp med resten, för att skicka den på verkstad e ju inte billigt

Får väl skruva ner toppen i helgen och kolla över de redigt
E det bara topp packningen så kan man vara lite glad iaf =)
Den e inte så dyrt iaf som en ny topp

Återkommer med svar sen hur de går

Visa användare
71
Drullen
325IM -89
Lyft i systemet bara !!! Nu e den hel och fin igen..=)

Visa användare
42
Lippen
BMW 325i -92
Luft i systemet?
bytte du bara packning?
har samma problem....

help!
mvh Lipp

-Opel kadett GT.. en riktigt skönhet, 325:an e en dyr åsna som e roligare än GT:n-
Visa användare
71
Drullen
325IM -89
Kylarsystemet hade jag luft i.. Topp packningen e hel liksom toppen, tur kan man ha i bland =)

Kolla så du inte har olja i vattnet och tvärtom vatten i oljan.. Får då har du nog kört sönder packningen =(

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.