|
|
|
|---|---|
|
Funderar på att uppgradrera till en m3a! men jag vill ju ha 321hk modellen! men frågan är ju den? Går m3 cupen bättre en m3 limon? eller är det lika??? limon borde ju väga mer alla fall? cupen är ju snyggare! men limon är ju fan billigaRE JU!! man kan ju lätt hitta m3 limos från 96 för under 150 000! men detso svårare å hitte en cupe från 96 under 150 000!!=( Men går dom lika bra tro?????? M.E | |
|
Javisst går de lika bra. Det råder lite delade meningar om vikten, men det tycks vara så att limon väger något mindre. Tror att limon är något vridstyvare dessutom, men det har jag inga belägg för. Rätta mig gärna om jag har fel. Personligen hade jag nog satsat på en limo faktiskt. Sleeperfaktorn och de snygga originalfälgarna är stora plus och dessutom är det mycket ovanligare och det tycker jag att är kul. /Andreas _____ Länk |
|
|
Limmon väger 20Kg mer än Cupe´n. Har läst att när bmw utvecklade M3 limo så var ett krav att den skulle vara minst lika vridstyv som Cupe modellen. ----BMW ///M3--- |
|
| Kontant: Vilken är källan? Vore kul att veta eftersom denna diskussionen funnits här sedan forumet kom till. Vilken ytterligare förstärkning ar M3 fått från de vanliga 3ser modellerna som gör att coupen helt plötsligt var vridstyvare än sedanen? | |
Axel |
Helt rätt fast tvärtom,kupen väger mer för att den skulle bli lika vridstyv som limon,men jag tror knappast att man känner av 20kg när man har 321hk i motorn. MVH Axel Bromsen är fartens värsta fiende. |
|
Får någon fram pålitliga källhänvisningar till hur det egentligen ligger till med vikten? Som sagt, detta har diskuterats tidigare utan att någon kommit fram till något exakt. Mvh ///Jonas M535'an Länk |
|
|
Det är väldigt stor skillnad i vridstyvhet mellan sedan utan fällbart ryggstöd bak och coupe. Mellan sedan med fällbart ryggstöd och coupe är det ganska liten skillnad, till coupens fördel. Alla coupeer har väl fällbart ryggstöd (?) och det är förmodligen det som är orsaken till det "slappare" chassit. Kommer inte ihåg var jag läst det, bara att jag läst det. Ska du åka bana - köp sedan, ska du bara åka rakt fram eller ha bilen till att titta på så köp coupen. ---- Projekt Ascona B: Länk |
|
|
Vikten på M3 modellerna står i Instruktionsboken Limo 1535kg, Coupé 1515kg, Cab 1635kg och den faktan tror åtminstone jag på. Det där om vridstyvheten tror jag stod i tyska AMS något nr på nittitalet eller i någon annan motortidning. Jag har då alltid inbillat mig att en coupé med två dörrar ska vara vridstyvare än en med fyra??? ----BMW ///M3--- |
|
|
En kupé med 2 dörrar är i normala fall Mindre vridstyv. Större karossöppning och ingen B-stolpe... Sedanen i detta fall har lite mjukare chassiesättning, detta bara som tillägg.... *L* alfatok.... |
|
|
coupen e ruggit mycket snyggare !!! min åsikt min bil Länk |
|
|
Här skrivs det lite om e46:ans styvhet: Länk Visserligen en annan bil, men helt väsensskild ska den väl ändå inte vara. |
|
| Jag tycker du ska satsa på en limo. Visst, Cupén är kanske lite snyggare, men ack så vanlig. En m3 limo ser man inte varje vecka precis. | |
|
Nej satsa på en limo för det kan du använda som en lite "vanligare" bil visst e cupan snyggare men den har sina nackdelar samma sak som limon har också. men 100(obs vet vad det väger k. kilo "dörrar" lär du inte märka när du smeker kurvan. min framtida M3 lär bli E46 för för det första så har jag inte råd med nårr annat men sen så blir det en limo eller om det ens finns så :=)) |
|
| Mange från Falun? Försök fixa Cuope, tror det blir grymmare! | |
|
när det gäller e36 är det bara coupe som gäller, allt annat är inte att tänka på! MVH Johan K |
|
|
Smaken är ju som baken, men jag tycker coupén är marginellt snyggare än limon. På många andra bilar är 2-dörrarsvarianten mycket snyggare än 4-dörrars, men bmw har lyckats rätt bra på att få 4-dörrarsversionen av e36 och e46 att se coupe-aktiga ut. På håll är det tom svårt att se skillnad. Vilken jag har? limo... :) (bara 325 förstås) ---- Projekt Ascona B: Länk |
|
|
Alltså, jävligt dum fråga men jag måste fråga ändå. Limo, eller limousine, visst är det helt samma sak som vanlig sedan. Är limo bara sedan på tyska eller? Dessutom ska man köpa en E36 M3:a så tar man självklart en sedan. Den är ovanligare och särskilt fascinerande. Coolt som tusan med en bil som ser ut som vilken bil som hellst men kör ifrån nästan allt. Hehe, man borde till och med byta bort M-optiken och sätta på vanliga grejer och 316 märke bak, snack om att göra medtrafikanter förvånade... BMW - När du älskar att köra! |
|
stefannorr |
Limo= sedan |
|
Limousine på tyska är samma som sedan på svenska. Själv tycker jag E36 är snyggare som limo än coupe, men det är ju individuellt. En sak som jag skulle beakta är att coupen är bullrigare än sedanen, i alla fall de exemplar jag provat. Dessutom är inte klangen när man stänger coupens dörr särskilt snygg. |
|
|
okej! jo jo jag har själv en E36 cupe!! å jag tycker cupen är lite snyggare! Men alla som bor här har fan en 286hk m3 cupe! vore kul å köpa en 321hk limo! tråkigt å ha som alla andra! men frågan var om limom å cupen går lika bra?? inte vilken som är snyggast! M.E |
|
|
Tittar man i modellguiden här på autopower så står det att båda gör 0-100 på 5,5sec så de borde väl stämma! M.E |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.