AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
595

Handla 735 -89?

Ca
36
Canman
118D -08 5d
525i Touring -03
Hej
Jag ska troligtvis åka och titta på en 735:a i helgen så nu undrar jag lite vad man bör titta extra noga på?

Bilen har utbytesmotor som gått 22000mil, Automatlåda, AC (Funkar), Skinn, sommar och vinterdäck den ser fin ut på bild men det kan man ju inte vara säker på.
Den har lite rost fram på huven, nån punkt på A-stolpe och nån fläck på ena hjulhuset, för övrigt inga bucklor eller sånt.

Låter 22000:- som en bra deal?

---
Som min fru brukar säga:
Ni män blir inte äldre det är bara leksakerna som blir dyrare! :)
wa
2.348
wadel
E39 520i 1998
E38 728ia 1998
E36 316i 1993
är den fin förövrigt och verkligen bara har 3 rostfläckar som defekter hade jag slagit till direkt , 735 i bra skick förutom 3 rostfläckar brukar nog kosta iaf. 5000:- mer.

sök inlägg om vad du skall kolla extra noga på , tror ingen orkar svara på det för 7354729364 gången.
Visa användare
834
don-salvatore87
G31 520d xDrive M-sport -21 Sophistogrå Brillianteffekt metallic
Var kritisk och försiktig!
Ras.mus
Har en sån fast lite äldre. Och visst, saker kan gå sönder men det finns garanterat INGEN annan bil som ger så mycket glädje för pengarna idag, skulle vara med större motor i så fall... Men då tillkommer ju bensinen.

Så även om där finns lite småbrister så är bilen värd pengarna! Tänk på att det kan vara bättre att pruta en tusing mindre och ha möjlighet att ringa tillbaka till en nöjd säljare för råd och info...

Har bilen sedan extragrejor som nytt larm, fälgar, reservdelar osv så är det ju ännu bättre! Finns hur mkt små-grejor som helst att få till en E32 så kolla skrotarna i närheten för det där extra lull-lullet.
Kolla upp kammen, lyssna på om det tickar mycket från ventilkåpan. Kolla upp oljeläckage, är motortvätt nyss gjord kan det vara svårt at se. Känn att den växlar behagligt. Kolla värme samt att den slår av på dåda sidor. Kolla AC.n om den är rätt, el. konverterad, om inte kan du inte fylla på den igen. Kolla sätena om det är el att allt fungerar. Rosten brukar inte vara så allvarligt. Bromsar slits mycket på dem samt framvagnsdet. Lycka till!
Ca
36
Canman
118D -08 5d
525i Touring -03
Jag tackar för alla svar!

Nu har man handlat "härken" ;)
Kunde inte hålla mig fast nog är det lite jobb på den alltid, men det är ju kul med lite hobbyprojekt, dessutom vart den lite billigare ;)

---
Som min fru brukar säga:
Ni män blir inte äldre det är bara leksakerna som blir dyrare! :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.