|
|
|
|---|---|
|
Hej! Är lite sugen på någon av dessa (Årsmodell -96-97). Är 528:ans effektövertag något man påtagligt märker av och som är värd det lite högre priset? Övriga synpunkter välkomnas. | |
|
Hej. Jag tycker inte att effekten är avgörande då skillnaden är liten, utan det är att 528:an är oftast mkt bättre utrustade. Priserna skiljer inte många tusenlappar mellan dessa modeller. /Edvard BMW CS # 4503 Länk |
|
|
Det finns massa trådar om just denna fråga t.ex.: Länk Länk Länk Länk Länk Länk Länk Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
| Tackar tackar | |
|
528 har mycket bättre prestanda oavestt vad man säger. När jag var och skulle köpa BMW E39 så provade jag en 523 först och tyckte den var okej, blev besviken på att den inte var snabbare. Sedan samma dag eller om det var dagen efter så provade jag en 528 och det var markant skillnad på dessa två. Bottendraget var mycket bättre och man märkte klart vilken som var snabbast. Så hur man kan säga att en 523 skulle kännas lika snabb som en 528, det är så förvirrande för mig. De som jag provade var manuell, men hur det är på Automat kan jag däremot inte säga. Har kört en 528 Automat och där var prestandan markbart slöare än i den manuella. Säger det igen. Det är märkbar skillnad mellan 523 och 528 Manuel. Kvittar vad någon annan säger. Titta annars på siffrorna. Om man påstår att man inte märker skillnad där så är det ingen skillnad mellan en 540 manuel och en M5 då. |
|
|
Jag rekomenderar 528,har en man-96 med 25.000mil på mätaren,gårsom nytt. |
|
|
Rekomenderar 528, det känns skillnad särskilt på låga varv. 528 har också annan hjulbas än 523. samma som 535,540. |
|
|
annan hjulbas?!?!? knappast troligt att axlarna skulle sitta olika i dom olika modellerna DÄREMOT skiljer spårvidden p.g.a. av olika standardfälgar på olika modeller. ( sen har ju dom flesta 17" ändå på sina E39or eller??) Bromsar + framvagn på V8 modellerna (samt nyare 530) mm skiljer sig däremot Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
Gasar-Magnus: Ny trådar kan alltid ge ny synvinklar ;) Drifting is fun |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.