|
|
|
|---|---|
schlangen |
Då man håller in tripmätarnollställaren och vrider tändningsnyckeln två steg görs nåt slags test av intstrumenten. Bl a blinkar ett antal siffror förbi som indexeras 1,2,3 osv, är det någon som vet vad dessa siffror är? Jag antar att det är antal km efter service etc, men det skulle vara intressant att veta mer exakt... /Mattias |
schlangen |
Jag hittade svaret: Länk |
|
En helt suverän länk! Tack och bock. Jag har en 320i -92 4D, jag vill testa vad elektroniken säger om min tankvolym. Enligt instruktionerna så måste man låsa upp testfunktionen och jag gör som beskrivs: 1. tryck in och håll kvar trip-mätaren 2. sätt i och vrid nyckeln till läge 1. då gör min bil egna sester och anger en siffra 1-6 längst till höger. Hur gör man för att kunna få upp "tESt 01" för att sen kunna stega upp till "tESt 15" och låsa upp övriga test? Jag är ute efter Test 6: som kollar vilket värde tankmätargivarna ger till instrumentbrädan. Från A (emty) >0g till E (full tank) f0 Har ni testat och isåfall vilka modeller och årgångar funkar det på? |
|
|
Rättning mittåt!!!!!!!! Läste överskriften slarvigt. Testinstruktionerna gäller bara, (på engelska): "If you have a POST ´97 E36 4 door/coupe/convertible/M3, ´95-present 318ti, ´96-present Z3". |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.