|
|
|
|---|---|
|
Tjena! Någon som kollat på denna? Länk Ser fin ut men lite konstigt att delarna behövde bytas efter inte ens 15000mil? /// Nicke Länk - Under utveckling, måste köras maximerat i 1024*768 | |
|
60000? Där skulle jag höja på ögonbrynen före jag skulle slå till.... Min var mera körd, samma årsmodell och betydligt dyrare. Jag tror att i de flesta fall får man vad man betalar för. |
|
|
Defekt lager i växellådan och uppenbarligen bortplockad EDC, då är nog 60000 rätt pris. Precis som bayerischemotor skrev så får man vad man betalar för. //HD91 - M5 E34 Limousine register - |
|
|
Om bilen går som den ska o inte har några konstiga missljud mer än från växellådan så e det ett bra pris!!En begagnad växellåda i bra skick kostar ca 5-8" plus montering.Visst är EDC bra,så länge det funkar!!!Men när "skiten" börjar strula ja då e det inte så bra längre:-).Väntar fortfarande på den dagen då mina dämpare säger upp sig...Då blir det nog till o köpa nya original eller felfria lågmilade beggade om sådana finnes,vad det kommer kosta vill jag inte ens tänka på... Mitt tips:Och o kolla på bilen,provkör ordentligt.Kolla avgasvärden mm.Om allt verkar vara i sin ordning i bilen KÄNNS rätt så pruta lite o ta en rejäl funderare på saken...Lycka till! PS:Bara för att man betalar ett högre pris för en bil så betyder det inte per automatik att den är "ofelbar".Kan så här i efterhand "avslöja" att jag köpte en sv-såld M5 -90 sommaren 01 med nybytt koppling,fungerande AC,3 ägare,20700mil,äkta AC Schnitzer fälgar 17",skinn mm för den nätta summan av 68500.Lacken va röd o i helt ok skick men ja kostade på den en omlack så bilen blev som NY...Finns bilder på den i Galleriet,kolla på M5 -90,ägare Marcell... "Det en blondin inte har i huve´t får hon ha i handväskan - o de blir en jävla massa de" |
|
|
Jag har hör att (EN) EDC stötdämpare kostar 15 000kr på BMW... billigt va??? M5 Chrille |
|
| Med tanke på vad som är bytt har bilen gått mycke längre än 15000mil eller är den hårtkörd... mitt tips är att du fortsätter att leta M5a, lycka till. | |
|
Org. EDC kostar 8000:- /st på BMW (förra året). Jag köpte mina beg. för 3600:- 4st. från en skrotad Touring. Funkar hur bra som helst. Frågan är bara hur länge ;) Micke K. bmwcs nr.05085 Länk |
|
|
Importerad -97 (strax innan årskiftet till -98) och åtta ägare sedan dess.... Skulle nog kolla upp den bilen ganska noga innan ett eventuellt köp! Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.