AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.247

Någon som kollat på denna? (M5-92)

Ni
861
Nike_Boy
520d Xdrive G30 - 2017
Tjena!

Någon som kollat på denna?
Länk

Ser fin ut men lite konstigt att delarna behövde bytas efter inte ens 15000mil?

///
Nicke

Länk - Under utveckling, måste köras maximerat i 1024*768
60000? Där skulle jag höja på ögonbrynen före jag skulle slå till....

Min var mera körd, samma årsmodell och betydligt dyrare.
Jag tror att i de flesta fall får man vad man betalar för.
HD
1.579
HD91
E61 523i touring
E61 530d touring
Defekt lager i växellådan och uppenbarligen bortplockad EDC, då är nog 60000 rätt pris. Precis som bayerischemotor skrev så får man vad man betalar för.

//HD91

- M5 E34 Limousine register -
Om bilen går som den ska o inte har några konstiga missljud mer än från växellådan så e det ett bra pris!!En begagnad växellåda i bra skick kostar ca 5-8" plus montering.Visst är EDC bra,så länge det funkar!!!Men när "skiten" börjar strula ja då e det inte så bra längre:-).Väntar fortfarande på den dagen då mina dämpare säger upp sig...Då blir det nog till o köpa nya original eller felfria lågmilade beggade om sådana finnes,vad det kommer kosta vill jag inte ens tänka på...
Mitt tips:Och o kolla på bilen,provkör ordentligt.Kolla avgasvärden mm.Om allt verkar vara i sin ordning i bilen KÄNNS rätt så pruta lite o ta en rejäl funderare på saken...Lycka till!

PS:Bara för att man betalar ett högre pris för en bil så betyder det inte per automatik att den är "ofelbar".Kan så här i efterhand "avslöja" att jag köpte en sv-såld M5 -90 sommaren 01 med nybytt koppling,fungerande AC,3 ägare,20700mil,äkta AC Schnitzer fälgar 17",skinn mm för den nätta summan av 68500.Lacken va röd o i helt ok skick men ja kostade på den en omlack så bilen blev som NY...Finns bilder på den i Galleriet,kolla på M5 -90,ägare Marcell...

"Det en blondin inte har i huve´t får hon ha i handväskan - o de blir en jävla massa de"
M5
17
M5 Chrille
Bmw M5 (e34)3.8-92
Jag har hör att (EN) EDC stötdämpare kostar 15 000kr på BMW...
billigt va???

M5 Chrille
Med tanke på vad som är bytt har bilen gått mycke längre än 15000mil eller är den hårtkörd... mitt tips är att du fortsätter att leta M5a, lycka till.
Visa användare
1.523
b97_knl
F30 318dA SportLine - 12
F11 520dXA Touring - 14
Yamaha XJ6 Diversion F - 12
Org. EDC kostar 8000:- /st på BMW (förra året). Jag köpte mina beg. för 3600:- 4st. från en skrotad Touring. Funkar hur bra som helst. Frågan är bara hur länge ;)

Micke K. bmwcs nr.05085
Länk
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Importerad -97 (strax innan årskiftet till -98) och åtta ägare sedan dess....

Skulle nog kolla upp den bilen ganska noga innan ett eventuellt köp!

Mvh

BMW – Weltmarke aus München!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.