AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
1.583

M3 turbo

bu
2.655
bumper
318d -14
320i - 20
Porsche 911TT -07
Lamborghini -12
Porsche 911 Turbo -89
Hej.

Denna hade jag iaf missat.. =)

Länk

/Edvard
BMW CS # 4503
Länk
hehe jag såg den, den kan bli giftig =)

---
WWW.JK-RACING.SE -Uppe nu!
bm
2.125
bmw-andreas
M3E30 963hk@950nm
Den blir vass=)

Je
722
Jesper_w
BMW 3,0CS -73 Blivande "sportvagn"
Vassare än SBR bilarna månne?? ;-)

Hmm, ser ut som att det är mycket jobb...

//Jesper
bm
2.125
bmw-andreas
M3E30 963hk@950nm
Japps denna blir otroligt vass

Kanske pga att jag ska bygga lite delar till motorn... hehe

Ek
539
Ekman
BMW 325 CSL 88
BMW 635 CSI 84
Hmm det Luktar inte gatbil här ;)

BMW 325 Turbo....
WWW.REPTIL.NU
www.supramannen-racing.com
Ch
1.171
Christian L
325 turbo-88
Nej verkligen inte... tycker gatbilar är mycket roligare!
bm
2.125
bmw-andreas
M3E30 963hk@950nm
Denna bil blir mer gabil än min.

Den är besiktad:)

Hmm... Gatbil. Vet inte om man e totalbombad i huvet eller om SBP har infört nya regler/tillämpningar, men att sätta ut en sån bild o kalla det för gatbil e väl ändå lite too much va..?
Jävligt rått bygge o förhoppningsvis så kommer den att gå satan, men då kan man ju ta en bild på en Top fuel bil o skriva att det oxå e en gatbil...
Det är s t o r skillnad, observera ordet S T O R skillnad på att bygga en bil för 402 meter r a k t fram-körning o bygga en bil för gata/bana, med ett avstämt väl fungerande chassie.
Kommer nog aldrig att fatta varför folk inte bygger en bil med sån effekt, med ett hypervasst chassie oxå. Fatta vilken dräpare det blir. Kan ju bara säga att en bil med 400 hk och grym väghållning + brakes, kör s k i t e n ur en 750 + hk bil på vanlig väg/lite slingerbana... Det verkar inte vissa fatta.
Men men, återigen, kul med nåt riktigt vasst för rattlåsracing. Det finns ju absolut inte för många såna redan....
Har tjatat om det här förr ett antal gånger, men tycker mig ha blivit så pass mogen, att jag inser att bygga motorer på en jävla massa effekt utan doningar som e anpassade för att få hej på skiten, känns lite riskabelt faktiskt... Däremot så gillar jag en helvetes massa effekt med, men inte i bilar som bara går rakt fram...
Har fått mig en åktur utan dess like i en vass Cossie en gång, trimmad som satan, men med originalbromsar... När killen som körde passerade 270 km strecket o bilen börja vobbla(original väghållning), o han skulle bromsa med sina originalbromsar, o det inte tog nå... Tjaaa, hur jävla kaxig e man då??? Sen dess fattar JAG iaf vad bromsar/chassie betyder.
Lär ju iaf fästa hyfsat med dom bakpuckarna på bilden...
bm
2.125
bmw-andreas
M3E30 963hk@950nm
estorilmongo:

Observare "Gatbil"

Defenition av gatbil inom såna här bilar är = streetrace.

Inge svänga alls, utom rakt fram på gatan.

Visst ska en gatbil som man ska även svänga med har riktigt bromsar och chassie m.m.....

ska han stöka lite i birka cup då?

---
He
286
Hebbe
Alpina B10 V8 -98
Nr: 256
Han???

Är en tjej som ska ratta bilen...
Tessan..... med den candyröda crx:en
det är väl tony som ska köra den? eller har ja missat nåt?

---
Bilen har ett supervasst chassie, definitivt det vassaste av alla BMW:s. Byggt av "Mouse trap racing" snubben. Varför kompromissa när man vill ha max drag?
Visa användare
967
Carpimp
Saleen S281sc
Den såg ut att kunna gå fort. =D

MVH Morgan.

Länk
Hur e bakvagnen byggd??? Skulle vara intressant att veta! Mvh Kimmo.
4-link. Inga problem att åka fort på bana med om man har schyssta coilovers och vet hur man ska justera...

Nu är ju bilen byggd för riktig racing, så någon banåkning lär det inte bli tal om :-)
bm
2.125
bmw-andreas
M3E30 963hk@950nm
Sitter Mark williams pro mod bakaxel,om jag inte minns helt fel.

Nicke Svensson från Sunne som byggt chassiet..

Duktig kille...

Har gjort en liten förfrågan på komplett bakvagn med CrMO bur till min bil... Så nu gäller det bara att få fram stålar...

/Ante
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.