AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Import
576

Europabil AB i Gbg

Nån som har någon erfarenhet, av dom? tänkte använda dom som kurir till en m3:a.... Om nån har några goda eller dåliga erfarenheter av importföretag speciellt i Göteborgs området så säg.... Tack!
M-
178
M-Maker
735iA -99
520i -89
Varför åker Du inte själv istället?, då kan Du ju välja mer och kolla upp bilarna på ett helt annat sätt än att förlita sig på en firma.

M-Maker
Jag har tänkt på det det men det känns så osäkert, fast egentligen blir det ju säkrare.. men tar man firman så har man nån att vända sig till, om det skulle va nåt med bilen, speciellt som dom säger "1 års garanti, garanterat okrockad, mätarställning mm" kanske låter lite väl bra, men när den är hemma hade jag planerat på att testa den själv, M test mm..
M-
178
M-Maker
735iA -99
520i -89
Jo, det kan ju iofs kanske vara säkrare att låta en firma göra jobbet, om man nu verkligen kan lita på den, samtidigt så kanske man får en bil med dom där små retfulla bulorna efter dörruppslag som man inte tänkt sig.
Och framför allt så har man ju större möjlighet att hitta en bil med mer options än man tänkt sig om man åker själv för firmorna lägger nog inte ner nåt jobb i onödan på att hitta "den rätta".
Köper man en bil på en större BMW-firma typ Niederlassung så kan man vara rätt säker på att bilen är ok, dessutom så finns det möjlighet att köpa till europagarantin om den inte ingår.

M-Maker
Vad jag har förstått eller sett verkar det inte finnas så många M3:or på de större bmw handlarna i Tyskland, och hur ska man få till allt när man fick svag 2:a i tyska i nian. Osäker var ordet... jag har läst importguiden flera gånger + annan litteratur om import, tänkte importera en cosworth för ett par år sedan.. har mognat sen dess!
M-
178
M-Maker
735iA -99
520i -89
Tyskan är det iofs inga problem med, på alla firmor jag varit på i Tyskland så har det alltid funnits någon försäljare som kunnat engelska, kolla på bmw.de, på gebrauchtwagen kan Du söka efter M3:or, på mobile.de hittar Du också massor av bilar. Lycka till!!

M-Maker
Hello!!!!
Kan bara säga att jag är mkt nöjd med min 523-98 som jag importade genom dom. Prata med Esa,Malon eller Gabriel så lovar jag att dom gör ett kanon jobb åt dig.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.