|
|
|
|---|---|
D-diddy |
Tykte att bilen dånade mer än vanligt idag så jag kollade under, och visst var det hål i bakre ljuddämparen. Märkligt med tanke på att bilen bara är 5 år gammal men hål var det. SÅ jag åkte till BMW och frågade vad en ny bakre ljuddämpare kostade. Han kunde slagit mig på käften och jag hade blivit mer förvånad. 5300kr endast för burken..... suck. Feritta kunde leverera ett komplett system fr. katten och bakåt för 4495kr. och montera det för 400kr om jag så ville. Nu till problemet. till min bil (328 cab) fanns bara sportsystem som var 2*3" alltså 2 st. 3tumsrör. är det någon som har motsvarande på sin bil, isf hur mycket bullrar det i jämförelse mot bmws orginal SPORTSYSTEM.?? Frugan (och även jag) börjar tröttna på bullrandet bakifrån när man kör nercabbat. tacksam för synpunkter på dubbla 3tumsrör. MVH David. "The unattainable is invariably attractive" |
D-diddy |
glömde säga det.. försäljaren hos feritta lovade även en effektökning på 10-20%... *Fnissar* yeah right. det innebär ju..... 235hk. David "The unattainable is invariably attractive" |
|
Köp ett rosa luftfilter oxå så får du 5% till :D // Mvh Martin |
|
|
Jag köpte ett sådant Ferritasystem som du beskriver, Jag har inga som helst problem med ljudnivån. Jag var också orolig att det skulle låta alldeles för mycket, men jag är hur nöjd som helst med det. Man får ett lite dovare ljud. Hoppas detta hjälpte lite i alla fall. MVH Micke |
|
D-diddy |
låter ju bra.. du råkar inte ha möjlighet att skicka en ljudfil :) David. dhob(snabela)hotmail.com "The unattainable is invariably attractive" |
D-diddy |
jag har fortfarande inte bytt avgasrör :) så jag behöver lite feedback från er som har gjort det. Finns det någon nära örebro som har bytt till feritta eller liknande som man kan få lyssna lite på?? Hasso, har inte du något sportsystem på din tex.? David. "The unattainable is invariably attractive" |
D-diddy |
Då har jag varit i Köping och handlat avgasrör, 2*3" såg precis lagomt stort ut och låter riktigt skönt, lite för bullrigt när man belastar motorn vid 1500-2000 varv för att vara perfekt även vid långfärder. men men, Det låter nästan porrigt skönt när man varvar riktigt och bilen känns lite piggare, (dock inte 20% piggare:D ) jag kan rekomendera det till andra. MVH David "The unattainable is invariably attractive" |
|
Alpina-fälgar är ju alltid stilrena.. Där förstår jag inte hur du inte kan tycka att de är snygga ;-) (Sneakade din pres på bilen) En helt annan sak, Tara Reid är gudomligt vacker! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.