AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.339

någon som vet vad det kostar att fylla på ac i en 316 -e36 -94

be
10
been78
bmw 316i -94
e det någon som vet vad det kostar att fylla på freon i bilen verkar som det e tomt i min bil
Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
Du ska nog inte ha freon i kylsystemet, men en provtryckning och fyllning brukar kosta 500-1500:- beroende på vem som gör det, hur mycket köldmedium som går åt och om du ev. tar det svart...

Jeppe

A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders!

Att det är tomt beror ju oftast på att nåt är fel :)
Det brukar tyvärr kunna bli dyrt att fixa. De får väl inte ens fylla på om de inte lokaliserat läckan och lagat det vad jag vet.

En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B, därför åker jag BMW!
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Denna regel som spookshow nämner kostar bilägarna massor varje år, AC- system läcker och pyser lite i packningar och så så en påfyllning efter 5år är inte ovanligt, MEN eftersom regeln finns så byts ngn dyr del i systemet trots att den inte felar för att de skall kunna fylla, om de inte hittar ngn läcka.
Jag fick min e36:a fylld av en polare, han körde hela baletten med läcksökning men inga läckor så i mitt fal funkade det att bara fylla, hade jag lämnat in den så hade de bytt ngt också..
MJ_MJ_MJ
problemet som oftast uppstår är att kondensorn går läck, detta pga vägverkets fina salt som dom häller ut som "there´s no tomorrow", på bilar runt om i europa är detta inget problem men i lilla sverige däremot....

det man får göra då är att byta kondensorn, packningar, trycktesta och fylla systemet igen. BMW tar runt 8000:- för detta.
Jarls i HBG tar runt 4000-4500.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.