|
|
|
|---|---|
|
Hej! E det någon som vet var man får tag på vita blinkers (bak) till en E32? | |
|
Länk Peo |
|
|
Reproglas har ---> Länk Min sida: Länk Touringklubben: Länk |
|
|
Attans. :-) Min sida: Länk Touringklubben: Länk |
|
|
TACK!! |
|
Ras.mus |
Tyvärr till rena gris-priset! 800:- för två plastbitar som inte ens är godkända att ha på... Usch usch... Men vill man gärna ha dem så får man ju betala och hålla tummarna. |
|
När jag köpte min bil så fick jag med 2 st extra hela insatser med röda blinkersglas, tyckte det var snyggare att ha istället för dem oranga. Men förra ägaren sa att det kanske inte gick igenom besiktningen. Vad tror ni? kommer röda blinkers gå igenom? Hela insatserna ser ju ut att vara orginal. samt lyser "nästan" helt oragange när man blinkar. Men frågan är. Om man provar köpa vita glas. vill jag ju helst inte sabba de röda, men det kan vara dumt att såga sönder "orginal" satserna ifall den inte går igenom med dem röda. Nån som vet? |
|
|
Swunge: Är de "tokröda" går de förmodligen inte igenom. Är de bara lätt tonade brukar de inte säga/märka något, även om det inte är godkännt. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
De vita plastbitarna har E-godkännande stämpel. Den har så klart följt med i avgjutningen från orginal. Mkt. svårt att se att det inte är orginal ivf. om man gör det snyggt. Och snyggt blir det ! Dyrt, ja kan hända. Men eftersom att det inte finns någon färdig insats att köpa så är det bara att gilla läget. Om den hade funnits så hade den säkert kostat 2500:-/ paret. Då tycker jag ca 2½-3 timmes jobb är väl investerade pengar om utgångs glaset är av god kvalité. Mvh. Patric Min(fd.E32)/38:a Länk BMWCS #4598 |
|
| Så. de vita går igenom med 100% säkerhet? | |
| Borde inte vara några problem med besiktningen så länge det blinkar orange (=orange lampa...) Har besiktigat min E28 många gånger med vita, icke godkända glas runt om.... | |
|
Jag har besiktat två gånger med mina vita från Reproglas utan anmärkning. Min sida: Länk Touringklubben: Länk |
|
|
Min besiktades också 2ggr UA. Osram Diadem eller Philips Silver Vision rekomenderas som lampa för att slippa "stekta ägg" stuket på den vita blinkersen. Mvh. Patric Min(fd.E32)/38:a Länk BMWCS #4598 |
|
|
Japp- gult sken är vad som krävs... alfatok.... |
|
| Okey. då har man beställt. jag kommer att såga sönder mina oranga fula orginal satser. har man ju iaf. kvar dem röda ifall det inte blir bra vill säga. | |
|
Märkningen kontrolleras normalt sett inte vid en kontrollbesiktning. Kravet är att en körriktningsvisare avger orangegult ljus, gult ljus är inte godkänt... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
| Nu har jag monterat mina vita bakblinkers och tvättat och polerat bilen idag.. J**LAR va snygg den är nu!! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.