|
|
|
|---|---|
|
Hej igen. Skall byta fjädrar,stötdämpare bak men skulle behöva lite hjälp med hur man går tillväga med att demontera elnackstöden i bak utan att förstöra något. Hoppas någon har ett bra svar på frågan, tack på förhand. Äntligen våren är här Mvh Hasse | |
|
De är bara att dra rakt upp, så släpper de. Inga konatakter el liknande behöver lossas. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
| Har precis varit och köpt skinnsäten från en 750 och där sitter skruvar som håller fast nackstöden, det är trångt för att lossa dessa, | |
|
Kan vara lite knepigt, vicka sidledes fick jag göra. sen tror jag det släpper rätt bra. Små hack i "bågen" ner i sätet sas. Plastbrickorna ska nog inte vara nå problem att få bort. Var bara försiktig med hatthyllan. Resten ska vara enkelt. Hare, du har mejl. |
|
|
Tack för hjälpen Erik, Yoko börjar plocka isär bilen imorgon .Ronny vi ses imorgon hoppas vi får ihop den igen.Skall bli skönt att slippa åka stumt. |
|
|
nån som vet hur det funkar fram,är det bara att dra? mina ligger i botten å verkar ha fastnat där, man hör att motorerna jobbar men inget händer... MVH ANDREAS |
|
|
Bostedt: Länk Hare: Mitt tips att dra rakt upp gäller elstyrda baksäten som finns på min iL, jag antar det är ett sådant du har? "Åka stumt" =? Är bakfjädringen hård? Har du nivåreglering? Isåfall är det troligen tryckackumulatorn som är kass. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Erikw:tack för länken! ska prova sedan... MVH ANDREAS |
|
|
Hej Erik. Ronny L och jag bytte fjädrar & Stötdämpare dom var helt slut men nu så känns bilen bra i bak igen.Nej det är ingen nivåreglering på bilen.Men den är väldigt låg i bak trots originalfjädrar,med 10 tums fälgar i bak blir det att innerskärmen tar i när bilen fjädrar. Mvh Hasse R |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.