AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
563

demontering elnackstöd bak

ha
16
hare
740ia-93
Hej igen.
Skall byta fjädrar,stötdämpare bak men skulle behöva lite hjälp med hur man går tillväga med att demontera elnackstöden i bak utan att förstöra något. Hoppas någon har ett bra svar på frågan,
tack på förhand.
Äntligen våren är här
Mvh
Hasse

Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
De är bara att dra rakt upp, så släpper de. Inga konatakter el liknande behöver lossas.

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
Har precis varit och köpt skinnsäten från en 750 och där sitter skruvar som håller fast nackstöden, det är trångt för att lossa dessa,
Ro
536
RonnyL
BMW 750IAL -88
BMW 530 -94
BMW 528 -82
Kan vara lite knepigt, vicka sidledes fick jag göra. sen tror jag det släpper rätt bra. Små hack i "bågen" ner i sätet sas. Plastbrickorna ska nog inte vara nå problem att få bort. Var bara försiktig med hatthyllan.

Resten ska vara enkelt. Hare, du har mejl.

ha
16
hare
740ia-93
Tack för hjälpen Erik, Yoko börjar plocka isär bilen imorgon .Ronny vi ses imorgon hoppas vi får ihop den igen.Skall bli skönt att slippa åka stumt.

Bo
798
Bostedt
735iA -87
735il -91 (Manuell,diffbroms)
Chevrolet Blazer -99
nån som vet hur det funkar fram,är det bara att dra?
mina ligger i botten å verkar ha fastnat där, man hör att motorerna jobbar men inget händer...

MVH ANDREAS
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Bostedt: Länk

Hare: Mitt tips att dra rakt upp gäller elstyrda baksäten som finns på min iL, jag antar det är ett sådant du har?
"Åka stumt" =? Är bakfjädringen hård? Har du nivåreglering? Isåfall är det troligen tryckackumulatorn som är kass.

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
Bo
798
Bostedt
735iA -87
735il -91 (Manuell,diffbroms)
Chevrolet Blazer -99
Erikw:tack för länken!

ska prova sedan...

MVH ANDREAS
ha
16
hare
740ia-93
Hej Erik.
Ronny L och jag bytte fjädrar & Stötdämpare dom var helt slut men nu så känns bilen bra i bak igen.Nej det är ingen nivåreglering på bilen.Men den är väldigt låg i bak trots originalfjädrar,med 10 tums fälgar i bak blir det att innerskärmen tar i när bilen fjädrar.
Mvh
Hasse R

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.