|
|
|
|---|---|
|
Jag har turbokonverterad M50B25 Vanos (urplockad) Jag har svarvade kolvar 2.5mm, original packning, bosch grona spridare (465ccm). Den spikar vid 0.8-0.9bar. Kan ni rakna ut, var ligger kompet vid en sadan svarvning. Det ar tillrackligt med branslet, vi har kollat med wideband AFR. !!!forut sa hade jag backat lite insugkammen, bilen gick som f.n fran 4300rpm, upp till 4300rpm gick den mycket samre. Nu har jag stallt kammen till original lage (och det spikar). Vad tycker ni, borde man backa insugkammen lite grann, eller? :( tack i forvag Mvh/ keyser "It ain't matter if you win by an inch or a mile b.tch" | |
|
Hur sänker du tändningen? Då måste sänka till ca 20-25 grader vid 1 kilos ladd |
|
|
Bara en fråga, vad är det för nummer på Bosch spridarna? _______ //Niklas |
|
|
backar tandningen med SMT6 BOSCH: 0280 155 968 Mvh/ keyser "It ain't matter if you win by an inch or a mile b.tch" |
|
|
Andreas, kan du rakna ut kompforhallande vid 2.3mm grop och originala packningen? tack |
|
|
Hej.......... Har jag räknat rätt så får du 8,8:1 om du tar 2,3mm och en diameter på 72mm... Och inget radiestål..... //Jesper |
|
|
fick du ordning på spikandet? Blev det verkligen så låg komp? vanos motorn har ju 10.5:1:1 från början, kommer nog att ha samma problems som du när jag får ihop mitt då jag har nästan samma setup, Fast jag behåller nog vanosen tills vidare.. Har du kvar DME systemet? märkt att det sänker tändningen vid spikningar? Vad har du för spridare/intercooler? Adjöken//Martin |
|
| ok såg att du skrivit att du hade de gröna.. | |
|
japp... allt ar klart nu... funkar utmarkt :) fick justera installningar i sjalva SMT6:an Jesper: jag har 2.3x60mm grop inte 72mm :( men laddar 1.3bar :) nu, har inte bromsat den annu... men snart Mvh/ keyser "It ain't matter if you win by an inch or a mile b.tch" |
|
|
Hej hej!! Med den gropen borde du ha 9,3:1 i komp... Blir samma som I "Bumpers" bil här på forumet. Men den är det 1,6mm och 72mm grop i. Vilket soppa tryck kör du med??? Map sensor eller mängdmätare?? Finns det möjlighet att få ta del av dina inställningar?? Och angående kablen så är det OK.... Ingen fara... Bra att du skickat den dock!! :-) //Jesper |
|
|
:) soppa tryck: 3.8bar kor med LMM och MAP sensor fran en Audi mappar till Mapsensorn istallet for TPS, annars gick det inget bra Jag vet att man kan anvanda Fuel AMP och IgnAMP 1x16 mappar, men jag ville ha det sa enkelt som man kan... och den gar valdigt "mjukt" nu tanker pa att slanga ut LMM:m snart.... men ar lite tvekis pa det :( PS: kabeln kommer senast pa Mandag :), forlat mig igen Mvh/ keyser "It ain't matter if you win by an inch or a mile b.tch" |
|
|
vad vill du ha for installningar?? maila mig... blir det bast sa..tror jag Mvh/ keyser "It ain't matter if you win by an inch or a mile b.tch" |
|
|
va kör du med för fläkt...? kul att de börjar komma lite E36:or me fläkt..... /Robban Länk |
|
|
T3/T4 Garrett Mvh/ keyser "It ain't matter if you win by an inch or a mile b.tch" |
|
|
okej, jag kör me KKK-24 från S60R.....haru diff på din eller? tror man lär behöva ha de... /Robban |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.