AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
2.316

225 på en 523i -97 ...Känns jävligt vingligt.

Sida 2 av 2
Es
49
Ess
540i Touring -96
Jag har också 235/45 R17 Kumho712 runt om och det är inte roligt med spårkänsligheten.
Det verkar som att bättre däck nästa gång inte hjälper? inte helt iallafall??

Folke: du pratade om hjulinställning. Behöver man ha olika hjulinställning för sommar resp vinterdäcken om vinterdäcken är 215/xx R15 och sommardito är 235/45 R17??

Ess
hammar: Länk

/Lazze
Länk
har 225/55/16 runt om (Nokian) fungerar hur fint som helst...ser ju lite trist ut men komfort är viktigt för min del.
Om ET på fälgarna stämmer så bör skillnaden inte vara allför stor. Man optimerar väl för sommrhjulen menar jag, och även däcksfabrikat spelar säkert in, liksom skillnader på nya och halvslitna däck osv.

FP
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Kör på 235/45-17 Kumho och och har inget större problem med spårighet. Har samma dimension på mina dubbfria vinterdäck och dessa spårar ännu mindre.

___
BMWCS #5157
Fo
266
FordLTD
525i touring -93
740iA -98
Ford LTD CrownVic
Jag har 225/55-16 runt om på min e34:a, monterade på mina orginal sportfälgar och det spårar inte alls.....

Har satt dit nya Marshaldäck :-)
De gamla Fuldadäcken spårade däremot ganska mycket......

Kan det bero på vilka däck man väljer ?

FordLTD :-)

Min BMW Länk
Kjører en 523. 97 mod. med orginalt 225x60x15 (et20). Bilen er registrert med denne dimensjonen i vognkortet. Har nå byttet til 17" med 235x45.(et13). Med de orginale hjulene merket jeg ikke noe spesielt, men det har blitt noe mer sporing nå. Årsaken til dette tror jeg ligger i at innpresset(et) er endret.
Det er viktig tror jeg at hvis en ønsker og opprettholde kjøreegenskapene, bør man bruke felger som har riktig innpress(et).
Hva som er anbefalt innpress(et) står i instruksjonsboken
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.