AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
2.554

pris på hardtop

Sida 1 av 2
är det nån som vet var och hur mycket man får betala för en hard top.
hur många olika modeler finns det

...det enda jag vet är att en Z4-hardtop kostar ca 27500:- hos BMW...

/ Joakim

Länk
ay
234
aye
Z4 3,0i 2004 (ljusröd)
Till Z4 har jag bara sett BMW:s modell. Den är snygg.
Ja, den ser rätt bra ut...bättre än tygcabben iaf...jag är VÄLDIGT sugen på en Z4a nu...

/ Joakim

Länk
Z3 är det som jag funderar på

IHF: sorry, vi spånade visst iväg lite...

/ Joakim

Länk
jag har sett begagnade från 10000SEK, men då vet jag inte hur det är med fästen etc. :-/

//Svebba
- Jag är schnell !
Köper man en beg. HT måste man se till att få alla fäster och gärna instruktion.Det är inte som min gamla Fiat 124 sport spider,den var i pincip bara att lägga dit.Det är ganska mycket arbete.BMW tar en bra slant för anpassning som det heter.
men en z3 måste ha fästen för att ha hardtop...alltså dem måste vara byggd för att kunna ha hartop det funkar inte på alla z3or
bmw_jerry: Ingen Z3:a har (mig veterligen) fästen för hardtop från fabrik, utan de monteras i efterhand. Köper man en ny hardtop från BMW ingår dessa fästen.

/Masten
Lokal Administratör för svenska avdelningen på www.z3roadster.net/home_sweden
det är en sak man måste ha för att kunna sätta fast fästerna
bmw_jerry: Nix.

/Masten
jo det är visst så...hardtop passar inte på alla z3:or
öh...

//Svebba
- Jag är schnell !
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Svebba: Var den kommentaren efter en blöt kväll på krogen (tidstämplad 03:06) eller för att Du inte heller förstår vad BMW_Jerry menar??

BMW_Jerry: Vad skulle det vara för något som inte finns på alla Z3'or?? Att de flesta inte har fästen har väl framkommit tydligt, men skulle det inte gå att eftermontera fästena på vissa Z3'or??

/Caspar
det kanske går och eftermontera men som sagt det siter inte på alla z3:or...ja vet inte exakt vad det är men det är nåt där man ska kunna sätta hardtopen
Mej veterligen sitter inga fästen för HT std.monterade,dessa måste monteras i efterhand på alla.Det är en hel del jobb.Det måste finnas de på forumet som eftermonterat HT,dom kan redogöra för detta.
@-li
Som Sagt såkan jag tänka mig sälja min då jag inte kör på vintern!

Den är i svart metallic färg och jag har bruks + skydd till den .
Ev. kan vi plocka bort fästet fr. bilen om det nu saknas i din bil.

OBS NY SKICK ( ingar repor/ märken mm.)

Priset är 14500:-
En ny sådan kostar 26995:- + lack
erik gustav tack...äntligen nån som hålelr med mig
bmw_jerry: Det erik gustav säger har jag ju sagt hela tiden! Z3 har inga hardtopsfästen från fabrik utan man monterar dem i efterhand i samband med att man köper hardtopen!

/Masten
thamaztr det är det jag oxå menat hela tiden
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.