|
|
|
|---|---|
|
Tja! Jag undrar vad man ta vägen om man vill ta bort fartspärren på sin M3 e46? Sätter man i något nytt chip som även ge mer effekt eller vad.....?? Själv ligger min fartspärr på ca 275km/h. Vad gör M3:an utan spärren??? | |
|
Det va ingen dålig glädjemätare du hade:-)...275 mätarfart vid 250 i verklig fart ger en missvisning på ca 10%!! Utan spärr gör väl bilen runt 290 skulle jag tro,verklig fart!! På min fd M5 så var felvisningen mycket liten(ca 280 på mätaren vid ca 270 verklig/uträknad fart med hjälp av motorvarvtal samt däcksdim).Det borde ju gå att kalibrera om hastighetsmätaren tycker man... "Det en blondin inte har i huve´t får hon ha i handväskan - o de blir en jävla massa de" |
|
|
Det är inte säkert att verklig fart är 250 km/h när fartspärren slår in. Efter vad jag hört så är verklig fart 258 km/h, d v s 3% skillnad. 3% är den felmarginal som tillåts i bilindustrin och BMW m fl tyska biltillverkare utnyttjar vad jag förstår den marginalen för att rättfärdiga en högre fartspärr. Skillnaden mellan 258 och 275 är ändå stor, visar mätaren verkligen så mycket som 275 km/h? Jens |
|
|
Kelleners K.sport S-Modul 285 km/h. Tar bara bort fartspärren. Länk |
|
|
Inget konstigt med 275 på mätaren. Min slog av vid 272-273 km/h, lite svårt att se exakt då det går fort ;) Ska du göra det så verkar Kelleners var dit man skall vända sig. De övriga tuningnissarna ger jag mindre för när det gäller motorer. |
|
|
Min mätare visar också runt 270 när spärren går i Mvh, Robban |
|
|
ESS Tuning i Norge kan fixa det åt dig. Fungerar fint på våran överladdade CSL! |
|
|
Har planer att besöka dom i höst. Mvh, Robban |
|
| Ja, fart spärren går i lite efter 270. Sitter inte och ill-stirrar på mätartavlan i dom hastigheterna.....Är det någon här som har tagit bort spärren eller kör med ett Kellners chip??? | |
| Var uppe i 286 på mätaren och då hade spärren fortfarande inte gått i... och min M3:a är helt original. Det var dock lite nerförsbacke vet inte om det spelar nån roll. | |
| Min bryter också vid 270 snåret... | |
| och här är en som inte har vågat testa spärren......men den bröt inte vid 250km/h | |
|
Starre: Du kanske skall med i en tur i en riktig bil utan spärr som definitivt gör 307+ på mätaren och då fanns det kvar förstås ;) Det är ju lite enklare i TT:n med LED siffror infällda i den minimala hastighetsmätaren. |
|
|
Om starre ballar ur så är jag frivillig! *vinkar till Micke* ;) /Sebastian som inte hade råd att försäkra en TT... |
|
|
273.spärren gick inte i.Synd att han men sin VW PASSAT TDI fick köra om.Då fick man sakta ner. Dime M |
|
|
CBM3: Tack jag tar det som en löfte:)) Har bokat en resa ner till Tyskland(igen)då kanske man ska våga sig på att testa spärren om det nu finns någon:=))) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.