|
|
|
|---|---|
| Fattar inte varför den tar så mycket.. 2 liter om inte mer i stan och 1,5 på 70 väg med ganska många korsningar och 1,2 landsväg. Kan ju inte riktigt vara rätt.. tacksam för svar! | |
|
Jag har exakt samma fel på min 325:a.De går ju nästan inte att köra i stan,då är de nästan så man ser hur soppamätaren rör sig.Den bluddrar även när man gasar till på tomgång.Någon som vet varför?? |
|
| Igen som vet!? | |
| Igen som vet!? | |
|
Testa och byta lamdan, kostar 1200:- på mekonomen. låter precis som ett lamda fel eftersom du säger att den pluddrar på timgång. samt att den drar 2 liter milen! /honken |
|
|
Jag kör utan lambdasond och min bil går som satan. Drar under litern blandad hård körning. Kan det inte vara så att den tar tjuvluft nånstans? Eller kanske nåt tändfel? |
|
| Har hört något om spridarna. kan det vara dem som tjafsar? | |
|
Ja men drar den 3 liter milen så ska den fan gå som en oljad blixt oxå...Jag vet ju att den ska gå att få under litern. |
|
| Verkligen... ska man kanske skicka iväg den på motorkoll, men det känns ändå rätt onödigt då det finns beemervetare här. så om ni har något förslag så bring it on! | |
| Hmm, har ni provat justera soppa flödet mm... vet inte vad alla justerings skruvar heter, Men luft o ch soppa skruvarna!? | |
| Var hittar man dessa skruvar? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.