AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
739

1,7 blandat för min 325-87?

an
31
androi
540ia-98
Fattar inte varför den tar så mycket.. 2 liter om inte mer i stan och 1,5 på 70 väg med ganska många korsningar och 1,2 landsväg. Kan ju inte riktigt vara rätt.. tacksam för svar!
be
29
bemer ix

323i-79 ombygnation pågår.
Jag har exakt samma fel på min 325:a.De går ju nästan inte att köra i stan,då är de nästan så man ser hur soppamätaren rör sig.Den bluddrar även när man gasar till på tomgång.Någon som vet varför??

an
31
androi
540ia-98
Igen som vet!?
an
31
androi
540ia-98
Igen som vet!?
bm
137
bmw_henke
330D Touring -02
Testa och byta lamdan, kostar 1200:- på mekonomen. låter precis som ett lamda fel eftersom du säger att den pluddrar på timgång. samt att den drar 2 liter milen!

/honken
gr
609
groze
BMW M5 3,8 -92 Sv såld
BMW 520iT -95
Jag kör utan lambdasond och min bil går som satan. Drar under litern blandad hård körning.
Kan det inte vara så att den tar tjuvluft nånstans? Eller kanske nåt tändfel?
an
31
androi
540ia-98
Har hört något om spridarna. kan det vara dem som tjafsar?
be
29
bemer ix

323i-79 ombygnation pågår.
Ja men drar den 3 liter milen så ska den fan gå som en oljad blixt oxå...Jag vet ju att den ska gå att få under litern.

an
31
androi
540ia-98
Verkligen... ska man kanske skicka iväg den på motorkoll, men det känns ändå rätt onödigt då det finns beemervetare här. så om ni har något förslag så bring it on!
Hmm, har ni provat justera soppa flödet mm... vet inte vad alla justerings skruvar heter, Men luft o ch soppa skruvarna!?
an
31
androi
540ia-98
Var hittar man dessa skruvar?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.