|
|
|
|---|---|
|
Hejsan, Casterstagen på en E34 verkar ha många namn.Jag har kollat på olika biltillbehörsfirmor, men det ända jag kan uppringa är Länkarm,är det desamma som casterstaget? Var hittar man annars Casterstaget till bra pris. MVH M-ogge | |
| Har exat samma dilemma som du men jag vet inte heller. | |
|
Casterstaget kan benämnas som länkarm, men kan då förväxlas med den andra länkarmen. Vanlig benämning på casterstaget är tryckstag... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Är det det långa smala som i ena änden är fäst en bit upp på fjäderbenet? Jag har inte heller någon koll på vilken del som heter vad.. =) |
|
|
Det är " bakre vä(hö) nedre m. sp.led u. inre bussn. 08-70046(45)" som är casterstag på mekonomen. Kolla på www.mekonomen.se FAF |
|
|
HenrikForsberg: Nej, det du beskriver är pendelstaget till krängningshämmaren. Casterstaget är den av länkarmarna som ligger mer bakåt i bilens färdriktning räknat. Ganska lång lite böjd länkarm med en stor lagring i karossen och en liggande spindelled (den andra länkarmen har en hängande spindelled) ute vid hjulet... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Detta är casterstaget= Länk Detta är Länkarm= Länk Detta är pendelstagen= Länk Som sagt det finns en massa olika benämningar på dessa delar. Hoppas ni blev lite klokare. Mackan |
|
| 335kr st, kostar bussningar till casterstag på Bmw, bytte mina idag.. | |
| Ahh, nu börjar det klarna lite.. tackar för info'n! | |
|
Tackar så hemskt mycket för hjälpen,nu har jag klart för mig vilken de e. MVH M-ogge |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.