|
|
|
|---|---|
Lindahl |
Jag har tänkt importera en 330 cab från tyskland, då det enligt min erfarenhet skiljer en del i pris. Priserna i Sverige för en 01 med c:a 5000 mil på mätaren ligger runt en 320', medans de i tyskland går på runt 31000 euro = c:a 285-290. Rätta mig om jag har fel. Vad bör jag tänka på när det gäller 330 cab, vilket utr. måste man ha för att bilen ska kunna vara säljbar senare. Vad är standard på de sv.sålda jämfört med tysk.sålda? Är det ngn annan som tagit in en 330 cab till Sverige? Allmänt om 330 cab? Alla svar är välkomna! Mvh Christian Lindahl ------- Med feritta hela vägen...låter fint |
| Hej Lindahl! Bilen ska vara fullmatad dvs sportstolar,multiratt osv...helst den stora navi...men det är inte ett måste!intyg från tyska motsvarande svenska M-testet! Glöm inte att svart eller silver säljs mest! Testa bilen i Tyskland innan köp! | |
| Se till att bilen har farthållare, för din egen skull. 330 motorn smyger gärna upp i farter där körkortet sitter löst. | |
|
Håller med övriga inlägg även fortkörning;). Skinn är ett måste! gärna regnsensor, Xenon, sjyssta fälgar är ett plus. Om det hade varit en touring hade jag också sagt Steptronic. Ett tips är att skaffa vinterdäck och fälg i Tyskland och glöm inte att det MÅSTE vara minst 17" på 330. /s-w |
|
|
Som s-w säger, det är en fördel att skaffa fälg och däck i Tyskland. Däck är billigare (eller var i alla fall, har inte jämfört det senaste året, men så mycket borde det inte ha ändrat sig). BMW originalfälgar är också billigare, runt 20 %, men det kan variera med aktuell valutakurs och modell. Köper du bilen hos auktoriserad BMW-handlare så kanske du kan få ett bra pris på en uppsättning extra fälgar. Vill du ha dubbade vinterdäck får du kanske svårt att hitta sådana i Tyskland. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.