|
|
|
|---|---|
|
Sökfunktionen är ju helt snurrig! Den här frågan måste ju ha ställts tidigare, men jag ställer den igen, eftersom sökmotorn inte returnerar några vettiga resultat. Jag behöver sommarfälgar till min E38:a, och undrar vad som går att använda? Jag har förstått att E39 fälgarna har större centrumhål, och att 3-serien har annan offset, men hur är det med E32/E34 fälgar?? Passar de på E38? Vilka fälgar från övriga BMW modeller passar på E38 överhuvudtaget? Det är lite förvirrande detta.... :) | |
|
Det är samma centrumhål på E32, E34 och E38 (och E36 och E46 men annan ET). Till E39 däremot är det något större centrumhål.(72,5 resp 74,1) Tänk bara på att få "rätt storlek" på däck om du köper kompletta hjul. Dessa tror jag kan skilja lite (lite kortare rullomkrets till E34) /Anders Länk |
|
|
Hej, men går det att använda e38 fälgar på en e39:a då? MVH |
|
|
Jag kör med fälgar från en E39:a på min 38:a var bara tvungen att köpa nya centrerings ringar så funkade det perfekt Mvh//Robban |
|
Ras.mus |
E38-fälgar på en E39 är svårare. Centrumhålet är något för litet, 1-2 mm om jag itne minns fel. Det går ju förstås att borra upp dem på närmsta mek-verkstad men priset för detta kan ju variera från 0:- och uppåt... |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.