|
|
|
|---|---|
|
Ja ja är skit nyfiken. Jag håller nämligen på med att konvertera en -86ans 2.3L motor som det har suttit LH-Jetronic på till Motronic. Motorn sitter nu i en -88ans 320 så Motronic sprutet är orginal i den bilen. Har kvar att byta några givare eftersom det är andra kontaktstycken på dom olika årmodellerna. Sen att få tändningen att funka, fördelarn sitter ju på kammen. Men allt från -88an passar så det ska nog funka. Vad tror ni? Kommer detta att funka eller ej?! _ _ _ _ _ _ E30 2,3L med lamelldiff!!!! | |
|
Här är en liknande konvertering: Länk |
|
|
Men ingen värkar fatta vad jag ska göra. Ska inte ändra något typ. Man kan säga att jag ska ha nytt block och topp till min bil:D Men det är ett 323block istället för ett 320:D! _ _ _ _ _ _ E30 2,3L med lamelldiff!!!! |
|
|
alltså du vill att din 320 -88 ska bli en 323 med motronic? kasta över hela 2.3 i 320:n, och sätt på insuget (fuelrail, spjällhus...) från 2.0. kanske du har gjort allt det här. plugga igen vakuumanslutningarna vid fördelaren nere på blocket, så sköter motronic resten av tändningen. eller så kunde du ju ta veven + stakarna ur 2.3 å sätta i 2.0, och vips 2.3. allting funkar. i sverige kom motronic med 325:an 1987. annars kom motronic i e30 med eta:n. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.