|
|
|
|---|---|
|
Hej! En kul grej som jag testade idag. Körde 0-100km/h test med G-tech mätare och snittade på 6,5 sek på flera försök. Gjorde även 2 st 0-402m test och fick båda gångerna 14.8 sek. Vilket förvånade mig. Det gäller altså en BMW 328 E46 som är orginal. På pappret står det 0-100km/h på 7 sek. Frågan är då hur exakt g-tech mätaren mäter. Men kul att få ett så positivt resultat. | |
|
Vad jag läst här på forumet så verkar G-tech mäta 3-4 tiondelar fel...men det var i vilket fall en bra tid...bara att gratulera. ///M3 |
|
|
6,5sek med G-tech mätaren låter som ett normalt värde för en 328a. G-tech mätarna är kända för att ligga ca 0,5-1sek åt glädjesidan. MVH // Harris Bilder på Bilen: Länk |
|
|
De tror jag inte om jag skall vara ärligt. De kan ju lixom inte ljuga om man skall mäta riktiga grejer. Hur mäter dem från fabrik då? Dem använder väl också G-tech mätare. |
|
|
Läs bilsport numret där G-Tec mätare testas mot deras egen testadator. Den visade mellan 0.5-1,0 sek fel precis Harris skriver. På fabrik testas inte 0-100 på varje bil. De testar ett antal ex och använder sen samma motorparametrar osv för produktionsbilarna. Däremot bromsas motorerna innan de monteras i bilarna. Du kan utgå ifrån att Bmw inte använder skräp som G-tech. Deras mätningar görs garanterat med Gps. De finns en länk nångonstans till bmws fabrik där de visar produktionen steg för steg. Sök först, fråga sen, Bitte! Länk |
|
|
tror knappast bmw sitter med g-tech mätare och kollar 0-100?... vässa dig lite nu... som sitter nog med gps och gör det, ungefär samma som bilsport har.. den ger ett felutslag på max 20cm per 1000meter eller nåt sånt.. man kan tillochmed få ut maximalt spårval på banan med en sån där.. /mvh jocke - www.raceinorr.com - |
|
|
har kört mycket med g-tech mätare på olika bilar, har en 328 coupe-95, snittar också 6,5 sek, mätaren mäter inte 0-100 utan 0-60 miles, dvs 0-96. För att testa hur konsekvent mätaren var tog jag en automatare saab 93-150 hästars, körde i olika riktningar på precis samma sätt:höger broms sen direkt på gasen med höger fot, fick tiderna 8.48, 8,49, 8,51, håller med att mätaren får "bra" tider men är enligt min erfarenhet mycket konsekvent när man jämför från bil till bil. |
|
| Vart kan man hitta en g-tech mätare så jag också kan prova | |
|
Du får köpa eller låna från nån du känner.. G-tech mätare kostar runt 1000-2000 kr. |
|
|
Finns att köpa på: www.bildesign.se direktlänk: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.