|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag har problem med min klima i min e36-328. Allt verkar funka bra men det kommer ingen kall luft? Det finns ingen läckage, det är nästan fullt med gas, ja som sagt allt är ok, men jag får inte kall luft?Vad kan det vara?? Tacksam för svar! | |
|
Fungerar kompressorn? När du trycker på "snöflingan" skall det komma ett surrande ljud ifrån kompressorn som ligger bakom vänster strålkastare. Starta motorn och öppna huven och lyssna... Dessutom skall motorvarvet ändras vid tomgång när kompressorn går igång(kompressorn stjäl ett par hk). Om inget av detta händer är det nog dags för en ny klimakompressor vilket tyvärr är en väldigt dyr affär att fixa, räkna med minst 8000kr och uppåt beroende på verkstad. mvh//Kristoffer BMW CS (Syd) #4918 |
|
| Kristoffer, allt funkar. Kompressorn går perfekt! Fast kall luft kommer det inte!! Jag fattar inte vad som är problemet! | |
|
Försök ta reda på om du har tillräckligt med köldmedium i systemet. Ibland finns det tillräckligt för att kompressorn inte skall stanna på lågtrycksvakt, men inte tillräckligt för att få ordentlig kyleffekt |
|
| Andreas, är det den där gasen som man brukar fylla på när det tar slut? för att om det är det så är det fullt. | |
|
Alisto. Under luftutblåset på mittkonsolen har du två rattar. Den vänstra regelerar kall/varm luft. Om denna är inställd på "rött" så kommer det ingen kall luft. Antar dock att du förmodligen redan testat detta... mvh//Kristoffer BMW CS (Syd) #4918 |
|
| kristoffer, det har jag redan testat. | |
|
startar elfläkten längst fram när du startar kliman? den ska alltid starta på halvfart annars finns det risk för övertryck i systemet.. om fläkten inte funkar och du för för högt tryck blir de ingen kyla. |
|
| andread, ok jag ska kolla upp det imorrn | |
|
glömde säga att om den inte startar är de oftast motståndet som sitter brevid elfläkten som är sönder, är man inte sugen på att köpa ett nytt kan man alltid koppla så att den startar på helfart direkt.. |
|
| Andreas, problemet är att jag inte får ström till kompressorn! När jag ger ström direkt till kompressorn så funkar det, men annars inte. Så jag undrar om det kan vara ngn relä eller ngt liknande? | |
| elfläkten funker inte. jag får inte fram ngn ström till kompressorn, fläkten m m | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.