AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
631

reservdelar till BMW

Har funderat lite över reservdelspriser. bytte nyligen främre bärarmarna på min 520 94. Innan jag inhandlade delarna så kollade jag upp lite priser hos olika handlare och skillnaderna var inte så stora utom hos Biltema där dom kostade ungefär en tredjedel av vad dom gjorde på andra ställen ex Mekonomen.

Nu verkar det tyvärr som att jag måste byta servopumpen och någon sådan finns inte på Biltema. Ringde till Bilcentralen och fick reda på att bara pumpen kostar dryga 6000 riksdalr.
Va fa* är den gjord av guld frågade jag, he he nej svarade andra änden.

Man undrar vad en sån kostar i tillverkning och hur mycket återförsäljaren lägger på i avance. Lika trist var det när jag ringde en bildemontering och skulle ha tag i en torkarmotor till dotterns 318 85:a. Jodå det fanns en sådan. ok vad vill du ha för den då frågade jag, tja 800 kr! VA 800. ja en ny kostar 1900 sa han. ok är det nån garanti då frågade jag. ja 8 dagar. Va man blir less.
Det verkar som att man under en bils levnad ska betala lika mycket i reservdelar som nypriset en gång var. eller har jag fel?

Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Kolla om inte BMW har utbytespumpar att sälja (dvs fabriksrenoverade med garanti)!

Mvh

BMW – Weltmarke aus München!
Det kanske finns, men det borde ju säljaren ha upplyst om i så fall.
Jag frågade nämligen om det går att renovera pumpen men icke sa han.
men tack för tipst ska kolla det.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.