AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
968

M3 -99 problem eller bara "nojjor"?

M3-Skövde
Har en M3 -99, först pajade radion, veckan efter så hoppar fläkten-"luften i bilen" igång ibland bara. Knapparna lyser men displayen blir svart till och från - slutar "blåsa"
AC:n verkar inte kyla som den ska riktigt heller och efter en tids körning så kan tomgången stå på ca 1200 varv tills man gasar till ett par ggr. Kan även sänkas lite 1 sekund vid rullning med nedtryckt koppling.
Snälla, jag börjar bli lite trött på bilen just nu.
Låter lite som om kedjespännaren är lös eller liknande med(lite diesel känsla emellanåt) dock bara när bilen är riktigt varm. Fel olja eller vad...

Visa användare
177
berger
panamera fast stulen !!
du åk till Erik på bilsalongen i skövde.fråga om kosnad förslag och vad det kan vara // mats

Berger M5
M3
1.594
M3_LOVER
M3 3.2 Cab -97
Som sagt...åk dit och snacka med Erik.

Har själv ringt han när de har varit nåt med min och han har inte haft fel än i allafall. Jävligt duktig.

///M3
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Märkligt att många av dom sena E36:orna har massa småfel, min 93 har manuell klima & allt fungerar prefekt...AC:n kyler perfekt fortfarande, aldrig påfyllt i systemet...

Alla LCD displayer är intakta...

Släppte BMW på kvaliteén vartefter eller....

Vore intressant att veta hur felstatistiken är mellan 93-99 på M3:orna.

Det där med ac knapparna är troligtvis glapp i kontakten på baksidan,den blåa som ser ut som en scart kontakt. Prova att löda om den så kan det bli att fungera igen.

"Luft ska man ha i däcken inte i hjulhuset"/Ryssen
M3-Skövde
Tack för allas tid men jag har varit hos Erik och dem men de tycks inte riktigt veta. han säger att alla M3:or låter olika och att jag inte skall oroa mig men jag tycker inte att det skall låta så när den blir varm eftersom det inte låter så när den är kall.
Han tror ev. att det kan vara kedjespännaren som "gör lite som den vill" Att den krånglar lite med tomgågngen kan vara att jag behöver rengöra mitt luftfilter. Det bromsar nog lite luft vilket bör kunna vara en orsak till "skumma" varvtal.

För övrigt är bilen en dröm.

BMW M3:or kör man, inte åker.
Tack
M3-Skövde
Det glömde jag. När M3:or är kalla(ex. vid start på morgonen)varför har de en tendens att stå och "vobbla" lite som en V8 de första minuterna. Kan det vara så att vanosarna behöver lite tid att ställa in tiderna och att lambdan inte riktigt är varm.
Har hört att man tydligen kan gå in och uppdatera mjukvaran eller liknande för att bli av med det. Kostnad??

Ingen som är intresserad av att byta 5 st 18" Ace monaco med 4 st däck mot några andra fälgar. Ångrar att jag sålde 19":arna i somras
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.