|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
I förra teknikens värld sades det att BMW har förlängt garantin för bärarmsproblemet till 10 år eller 100 000 mil (!). Eller så minns jag galet. ________________ BMW is not a car, it's a state of mind. |
|
|
Nej, det gällde brustna infästningar i bakre bärarmarna som tydligen kunde uppträda främst på bilar som dragit tunga släp. Troligen var tryckfelsnisse framme där, jag skulle misstänka att det var 100 000km, dvs 10 000mil som avsågs! Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
100 000 mil lät lite lätt överdrivet. ________________ BMW is not a car, it's a state of mind. |
|
|
bärarmarna kostar 2025:- st. satsen med bussningar kostar 1045. OBS nya varianten av bärarmar. och man ska ju sätta dit den nya varianten om man har den gammla, vilket innebär att man ska byta på båda sidor... annars ska man inte behöva byta på båda sidor... utan bara den som glappar.... risken e väl stor att d är nästa sidas tur senare. |
|
| Måste man köpa dessa från BMW? Finns det andra som också säljer dessa? | |
| Ring och fråga autoexperten eller liknande... tror inte det... men om det finns är det frågan om deras kvalité | |
| Mekonomen säljer kompletta bärarmar till Bmw, lite billigare tror jag, tror dom har bättre garanti än märkesverkstäder, t ex VAG, dom lämnar 1 års garanti, tror mekonomen lämnar 2 eller 3 år.....rätta mig någon om jag har fel.... | |
| Jag har tidigare handlat från autoexperten och jag tycker det är bra grejer till rätt pris. Mekonomen tycker jag däremot är nästan lika dyra som originalet. Men tack ändå, ska forska i saken. Är skillnaden 3, 4 hundra bara då väljer jag original så klart;) | |
|
Så här skriver Mekonomen på sin hemsida: "Mekonomen köper reservdelarna från samma fabriker som biltillverkarna. Mer än hälften av Mekonomens reservdelar går till professionella verkstäder som dagligen utför reparationer som kräver pålitliga delar av hög kvalitet. Mekonomens reservdelar har en hög kvalitet vilket gör att vi kan lämna 3 års garanti." Observera sedan avslutar man med: "Normalt slitage omfattas inte av garantin" och vad drar man gränsen för normalt slitage?Svår tolkningsfråga.... Jag vet att V.A.G bara lämnar 1 års garanti på sina länkarmar, det är mycket dåligt när det kostar 18.000 kr. Vet dock ej hur lång tid Bmw lämnar garanti......MEN om det var jag som skulle köpa skulle jag titta på garantitiden. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.